Cele mai bune metode pentru a-ţi perfecţiona memoria

Fie că vrei să îţi îmbunătăţeşti capacitatea mentală sau să dobândeşti o memorie de invidiat, îţi propunem o serie de cinci modalităţi prin care să îţi îndeplineşti, fără mare efort, scopurile setate.
02.08.2020 | Redactia CSID
Cele mai bune metode pentru a-ţi perfecţiona memoria

Se întâmplă des să nu îţi găseşti cheile de la maşină? Uiţi acasă lista de cumpărături? Nu-ţi aminteşti numele filmului văzut săptămâna trecută?

Tuturor ni se întâmplă uneori să uităm nume, cifre sau diverse informaţii.

Cu toate acestea, o memorie bună este un aliat de încredere atât în viaţa de zi cu zi, cât şi în activitatea profesională.


Creierul uman funcţionează asemănător cu un computer. Stocăm informaţia pentru perioade mai lungi sau mai scurte de timp şi o folosim atunci când avem nevoie de ea. Cu cât memoria este mai bună, cu atât ne va fi mai uşor să ducem la bun sfârşit activităţi de orice natură.

Cu toţii cunoaştem modalităţi prin care ne putem menţine fizicul sănătos, într-o formă bună. Ştim, de asemenea, cât de important este să ne hrănim sănătos şi să avem o viaţă activă.

Ştiai însă că aceleaşi principii se aplică şi pentru creierul nostru? Fie că vrei să îţi îmbunătăţeşti capacitatea mentală sau să dobândeşti o memorie de invidiat, îţi propunem o serie de cinci modalităţi prin care să îţi îndeplineşti, fără mare efort, scopurile setate.

5 activităţi surprinzătoare pentru îmbunătăţirea memoriei

1. Activitatea fizică

Dacă vrei să ai grijă de mintea ta, trebuie să începi prin a avea grijă de corpul tău.  Deşi uneori este mai comod să adoptăm un stil de viaţă sedentar, acest fapt va avea repercursiuni negative şi asupra creierului nostru.

În consecinţă, rutina face creierul nostru mai lent, leneş şi astfel memoria va avea de suferit. Prin urmare, este important să stimulăm zilnic subconştientul cu activităţi noi, asigurându-ne în acest fel o minte ascuţită şi mai sănătoasă.

Cu toate acestea, nu e nevoie să practici sport de performanţă, activităţile aerobe simple, practicate cu regularitate, sunt suficiente pentru menţinerea în formă bună a fizicului şi a psihicului. Poţi include în programul tău exerciţii precum: mers rapid, alergare, drumeţii, înot, tenis, dans sau sporturi de echipă

.

2. Jocurile de casino

Jocurile de casino sunt un exerciţiu excelent atât pentru stimularea memoriei, cât şi pentru îmbunătăţirea capacităţii de concentrare. Este cel mai uşor să începi stimularea creierului folosind jocuri cu care eşti deja familiarizat. Încercarea de a introduce un joc nou însă te va face să fii mai atent la reguli şi îţi va solicita memoria.

În realitate, jocurile de casino sunt sarcinile creierului. Jucătorii trebuie să prezinte un anumit nivel de concentrare şi inteligenţă pentru a putea duce la final un astfel de joc. Demonstrarea unei abilităţi deosebite asigură succesul şi, de ce nu, influenţează câştigul. Studiile au demonstrat că jucătorii profesionişti folosesc strategii cognitive complexe pentru a beneficia de un avantaj în faţa altor jucători.

Ca atare, îşi vor dezvolta abilităţile intelectuale şi îşi vor îmbunătăţi memoria. Dacă nu sunteţi convinşi că jocurile de noroc pot stimula memoria şi capacitatea de concentrare, puteţi încerca jocuri la un casino fără depunere. Astfel, nu puteţi pierde nicio sumă din propriul portofel, nefiind nevoie de o investiţie, şi veţi vedea pe pielea voastră cum se îmbină jocurile de casino cu memoria.

Oricine a jucat măcar o dată poker, ştie că atenţia este extrem de importantă pe parcursul întregii partide. De asemenea, practicarea regulată a oricăror tipuri de jocuri va duce la îmbunătăţirea capacităţii de concentrare, jucătorul fiind nevoit să acorde atenţie atât propriilor cărţi, cât şi activităţii celorlalţi participanţi la joc.

Pe de altă parte, este binecunoscut faptul că majoritatea jocurilor de casino implică unele calcule matematice mentale. Acest lucru îmbunătăţeşte capacitatea jucătorului de a face calcule simple şi complexe care ajută la crearea de strategii. În timp, această practică devine un reflex care va fi extrem de util şi în viaţa de zi cu zi.

3. Deprinderea unor abilităţi noi

Învăţarea unor abilităţi noi este o modalitate excelentă de a menţine creierul sănătos prin oferirea de provocări. La fel ca în cazul activităţii fizice, nu este nevoie să apelezi la acţiuni dificile. Este recomandat să te orientezi către activităţi care să îţi facă plăcere, cum ar fi învăţarea unei limbi străine, studiul unui instrument muzical sau iniţierea într-un nou hobby.

Caută activităţi care îţi permit să începi de la un nivel uşor, de începător, iar pe măsură ce ce abilităţile  tale se vor îmbunătăţi, îţi poţi seta noi obiective care te vor provoca să îţi îmbunătăţeşti nivelul de performanţă.

4. Organizarea eficientă a spaţiului şi a timpului

Este mai probabil să uiţi lucruri dacă biroul tău este haotic organizat. Acelaşi lucru se aplică şi pentru organizarea timpului. Notează sarcinile, programările şi alte evenimente într-un caiet special, într-un calendar sau foloseşte planificator digital sub forma unei aplicaţii mobile.

Pentru a nu te baza exclusiv pe notiţele din agendă, încearcă un exerciţiu simplu. De fiecare dată când notezi ceva, repetă cu voce tare ceea ce scrii, astfel încât informaţia să fie asimilată de creier.

Limitează distragerile şi încearcă să nu faci prea multe lucruri simultan. Dacă te concentrezi doar pe informaţiile pe care încerci să le asimilezi, şansele ca acestea să rămână în memorie cresc semnificativ. De asemenea, o strategie utilă este asocierea unor informaţii cu o anume melodie sau cu un alt concept familiar.

 5. Schimbarea rutinei zilnice

Modificarea obiceiurilor devenite reflex poate fi o sarcină dificilă pentru oricine. Făcând activităţile zilnice în sens invers, îţi provoci creierul să încerce ceva nou, să se adapteze la noi moduri de a rezolva probleme simple. Chiar şi cele mai de banale sarcini pot deveni extrem de provocatoare atât fizic, cât şi mental.

Iată câteva exemple: încearcă să foloseşti mâna stângă pentru a scrie sau pentru a mânca (sau dreaptă, dacă eşti stângaci); pune ceasul pe încheietura opusă sau aranjează-ţi părul cu mâna stângă în loc să foloseşti pieptenul cu mâna dreaptă.

În concluzie, există modalităţi pentru îmbunătăţirea memoriei. În lista de mai sus am introdus doar câteva exemple benefice atât pentru minte, cât şi pentru sănătatea corpului. Alege ce ţi se potriveşte mai bine şi adaugă activităţile în programul tău zilnic. Rezultatul va fi un creier sănătos şi o memorie de invidiat.