Câştigă bătălia în războiul cu ţigările!

Înfrânge dorinţa, întăreşte-ţi voinţa... reuşeşte! Ţigările, o tentaţie căreia îi rezişti... Uită de dependenţa de nicotină. În ciuda faptului că ai jurat ca vei renunţa de MÂINE, este greu să rezişti momentelor de provocare fizică, de anxietate şi sentimentelor de vinovăţie. Ai nevoie mai mult ca niciodată de... nu, nu de o ţigară, ci de o porţie bună de râs şi de sfaturi de la oameni care au reuşit înaintea ta.
Câştigă bătălia în războiul cu ţigările!

În ciuda faptului că ai jurat ca vei renunţa de MÂINE, este greu să rezişti momentelor de provocare fizică, de anxietate şi sentimentelor de vinovăţie. Ai nevoie mai mult ca niciodată de… nu, nu de o ţigară, ci de o porţie bună de râs şi de sfaturi de la oameni care au reuşit înaintea ta.

Fără o motivaţie raţională şi personală pentru a renunţa la acest obicei, îţi pierzi timpul pur şi simplu. E ca şi cum îţi scrii pe o hârtie nişte scopuri. Dar trebuie să ai o motivaţie serioasă care să te conducă spre a te concentra în acele momente când totul se dărâmă ca un şir de piese de domino. Un exemplu ar putea fi respiraţia. Când nu poţi să alergi jumătate de stradă pentru a prinde autobuzul, e momentul să iei măsuri.

Ia câte o zi la rând

Nu îţi propune o limită de timp pentru a te lăsa de fumat. Îţi va trebui mult timp pentru a renunţa, dacă vrei să o faci. Gândeşte-te să rezolvi problema acestui obicei pentru ziua de AZI, apoi procedează la fel în fiecare zi. Dacă reuşeşti să treci peste o zi fără să fumezi e foarte bine. Dacă nu, încearcă din nou mâine. Si aminteşte-ţi că trebuie să renunţi şi la orice alte mirosuri toxice sau substanţe cancerigene cu care vii în contact.

Evită situaţii înrudite!

Ai observat cum cafeaua şi ţigările merg împreună sau, mai rău, cum băuturile de la bar merg cu ţigările? Şi după sex… Ideea e că pentru primele luni ai nevoie să stai departe de situaţii şi circumstanţe în care ţigara venea în completarea tabloului. Încearcă să iei o bomboană pentru respiraţie după o ceaşcă de cafea. Sau schimbă-ţi gusturile în ceea ce priveşte băuturile. Orice care să schimbe tiparul e binevenit.

Alătură-te nefumătorilor!

E limpede că fumătorii vor urî faptul că ai avut curajul să renunţi şi vor detesta nesfârşita vorbărie despre cum simţi acum gustul mâncării şi cât de bine este să respiri aer curat. Te vor evita, ca şi când ai fi Osama Bin Laden la botez.

Nefumătorii sunt întotdeauna uşor de găsit. Vor fi cei cu capetele întoarse, uitându-se în josul nasurilor lor lungi, la degetele tale pătate de nicotină: dacă observi asta, deja ai fumat prea mult.

P.S.: CREDE ÎN TINE. Scrie pe un post-it: “Voi renunţa la fumat. Voi învinge acest obicei”. Şi uită-te la el în fiecare zi. Chiar dacă nu citeşti cu voce tare mesajul, citeşte-l pentru tine. Şi dacă nu vrei să îl citeşti, gândeşte-te la el. Fă asta şi vei reuşi.

Află mai multe despre cum poţi scăpa de dependenţa de ţigăr din volumul“Nu-ţi pierde minţile când vrei să te laşi de fumat” de Pam Brodowsky & Evelyn Fazio, Editura Amaltea, 189 pag., 19 lei   

Citeşte şi: Ţigările electronice, mai mult rău decât bine

Ce se intampla, Doctore? 28/08/12-Cum vă puteţi lăsa uşor de fumat

Adio fumat! S-a descoperit un vaccin care, în viitor, ne va imuniza împotriva nicotinei