Alimente care cresc rezistența la insulină și încetinesc metabolismul

Află care sunt cele două alimente ce cresc rezistența la insulină și încetinesc metabolismul și renunță rapid la ele, înlocuindu-le cu alternative mai benefice pentru întregul tău organism.
  • Publicat:
Alimente care cresc rezistența la insulină și încetinesc metabolismul
Alimente care cresc rezistența la insulină și încetinesc metabolismul. Renunță la a le mai consuma la cină Sursa foto: Shutterstock

Cu toții cunoaștem faptul că există anumite alimente ce nu ar trebui consumate la cină dacă vrem să fim sănătoși. Printre acestea, există unele care încetinesc metabolismul și cresc rezistența la insulină. Printre acestea alimente dăunătoare se află pastele și puiul prăjit.

Pastele conțin componente inflamatorii precum carbohidrați rafinați. Acești carbohidrați rafinați cresc rezistența la insulină. În același timp, puiul prăjit este preparat în uleiuri hidrogenate sau în grăsimi trans, lucru care încetinește considerabil metabolismul.

Pastele

Cu siguranță ești deja familiarizat cu pastele și probabil că acestea se numără printre alimentele consumate la masa de seară. De asemenea, este bine cunoscut faptul că această masă ușoară și copioasă nu este ideală pentru pierderea în greutate. În cazul în care rețeta de paste este preparată cu ajutorul sortimentelor de grâu, acestea pot contribui la încetinirea metabolismului și pot opri rapid procesul de slăbire. Pastele pe bază de grâu vor crește nivelul de insulină și vor crea inflamație mai rapid decât alte versiuni de paste.

Inflamația duce la balonare, lucru care implicit provoacă retenție de apă. În mod similar, densitatea carbohidraților crește rezistența la insulină. Acest lucru crește constant glicemia, ceea ce provoacă o acumulare mai mare de grăsimi.

De aceea, cel mai bine este să eviți pastele pe bază de grâu și să optezi pentru versiuni mai sănătoase ori de câte ori ai ocazia. De fapt, pastele de năut sunt o alternativă sănătoasă, deoarece sunt mai bogate în fibre, proteine ​​și amidon sănătos. De asemenea, nu conțin gluten și sunt mult mai scăzute în carbohidrați. De aceea, pastele cu năut sunt mai sățioase decât pastele obișnuite și îți păstrează senzația de săturare pentru un timp mai îndelungat. Dar, dacă pastele pe bază de grâu sunt singura ta opțiune, specialiștii recomandă să nu folosești mai mult de 1 cană de paste fierte într-o porție.

Puiul prăjit

O altă masă populară și des consumată la cină care îți poate încetini metabolismul și îți poate crește rezistența la insulină este puiul prăjit. Dacă mănânci pui prăjit în fiecare zi, s-ar putea să te expui riscului unor probleme de sănătate din cauza ingredientelor folosite pentru a găti puiul prăjit.

Puiul prăjit poate fi inflamator, deoarece este adesea preparat cu cantități mari de grăsimi nesănătoase și ingrediente procesate. Unul dintre cele mai dăunătoare ingrediente este uleiul folosit pentru prăjit. Când puiul este prăjit în ulei, absoarbe uleiul, iar căldura poate provoca formarea de compuși dăunători, cum ar fi produsele finale de glicație avansată și acrilamida. Acești compuși au fost legați de boli cronice precum bolile de inimă și cancerul.

În plus, multe rețete de pui prăjit și opțiuni de fast-food sunt acoperite de făină sau pesmet, care sunt adesea făcute din cereale rafinate. Acești carbohidrați rafinați, similari cu cei găsiți în paste, sunt lipsiți de toate fibrele și nutrienții lor. Deci nu oferă aproape nicio valoare nutritivă, dar sunt încărcate cu calorii. Carbohidrații rafinați pot provoca, de asemenea, creșteri rapide ale nivelului de zahăr din sânge. Acest lucru poate contribui la inflamație și rezistență la insulina, care sunt factori de risc pentru bolile cronice. În loc de pui prăjit în baie de ulei, încearcă să pregătești puiul în friteuză cu aer.

Surse: msn.com, shefinds.com, medicalnewstoday.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Sarah Mușat
La început de drum, dar cu toate acestea încrezătoare în abilitățile ei, s-a alăturat echipei Ce se întâmplă doctore? în anul 2022. A început acest nou capitol cu entuziasm și cu o mare dorință de a inspira un număr cât mai mare de oameni prin informațiile de cea mai bună calitate ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc