Yoga: moduri diferite de a-ţi recăpăta energia şi starea de bine!

Poate fi dificil să alungi gândurile şi să reduci la tăcere vocile din cap atunci când corpul stă nemişcat. Iată câteva stiluri de yoga din care poţi alege!
Yoga: moduri diferite de a-ţi recăpăta energia şi starea de bine!

Yoga nu este nouă. A apărut în India acum mai bine de 5 000 de ani şi a fost folosită pentru a contopi mintea, organismul şi creierul. De obicei, lumea crede că yoga este un exerciţiu fizic.

Cu toate acestea, pentru a practica yoga, este importantă şi învăţarea unei forme de control al minţii şi de umplere a conştiinţei. Poate fi dificil să alungi gândurile şi să reduci la tăcere vocile din cap atunci când corpul stă nemişcat.

Hatha în sanscrită înseamnă “dornic”, iar yoga se traduce prin “uniune” sau “comuniune”. Acest lucru se înţelege ca meditaţie prin acţiune. Hatha yoga este un termen cunoscut pentru mulţi practicanţi, dar nu este un stil anume de yoga.

Există mai multe feluri de a face yoga. Unele sunt mai uşoare, iar altele necesită mai multă mobilitate pentru a le executa. Dacă eşti începătoare, este de preferat să încerci formele mai simple şi este necesar să ai un profesor care să te îndrume.

Iată, deci, câteva stiluri din care poţi alege:

Ananda yoga te va ajuta, dacă eşti începătoare, să meditezi şi să-ţi cultivi spiritualitatea. Ananda este un stil în ritm mai lent.

Ashtanga yoga devine mai energică, odată cu progresele practicantului. Posturile se leaga unele de altele, pentru a crea un flux continuu în timpul practicării respiraţiei ujjayi (o ethnică de respiraţie folosită în mai multe practici yoga hinduse şi taoiste). Creşte rezistenţa, forţa şi flexibilitatea. Este destul de solicitant şi nu se adresează începătorilor.

Bikram yoga nu este pentru începători. Cere mult efort, incluzând serii secvenţiale de 26 de poziţii care se fac în mod continuu. Camera în care se face acest exerciţiu trebuie încălzită la 37.7 grade C sau mai mult, pentru a elibera transpiraţia care curăţă organismul de toxine.

Kundalini şi tantra yoga se focalizează pe zonele organismului numite chakra. Chakra reprezintă şapte nuclee de energie din organism. Acest tip de yoga implică explorarea centrilor corpului şi mai puţin mişcarea membrelor către centru şi vizualizarea corpului ca pe un fluviu de energie.

Raja yoga se concentrează mai mult pe meditaţie şi mai puţin pe forţă şi este bună pentru începători.

Sevananda yoga este o abordare holistică. Există cinci principii de bază care unesc corpul, mintea (intelectul), spiritul şi inima. Acestea include respiraţia corespunzătoare (pranayama), regimul vegetarian, relaxarea (savasana), studiul scripturilor vedice şi meditaţia.

Tivamukti yoga se concentrează pe învăţături spiritual, posture corporale, incantaţie, meditaţie, muzică şi lecture, iar toate acestea sunt incorporate cursului.

Există multe alte tipuri de yoga şi multe metode şi tehnici unice şi de învăţare. Ţinta, însă, este aceeaşi: să înveţi să-ţi înţelegi organismul şi să-l asculţi, să te eliberezi de gândurile negative care secătuiesc energiile organismului şi să echilibrezi balanţa puterii mentale şi spirituale.

Poziţiile yoga elimină obstrucţiile organismului şi produc creşterea energiei, generând o stare de bine şi de pace interioară!