Beneficiile ceaiului de seminţe de in

Studiile clinice recente au arătat că seminţele de in pot reduce riscul bolilor de inimă, diverse forme de cancer, diabet şi atac cerebral.
Beneficiile ceaiului de seminţe de in

Dacă îţi plac ceaiurile de plante, ceaiul de seminţe de in ar putea fi o alegere cu o aromă deosebită. Numită şi una dintre cele mai puternice plante-aliment, seminţele de in se cultivă încă de acum 5000 de ani. Studiile clinice recente au arătat că seminţele de in pot reduce riscul bolilor de inimă, diverse forme de cancer, diabet şi atac cerebral.

Iată care sunt beneficiile ceaiului de seminţe de in şi cum se prepară!

1. Susţine sănătatea inmii

Seminţele de in conţin sunt o sursă excelentă de acizi grasi Omega 3, fibre dietetice, mangan şi lignani – fitoestrogeni cu acţiune antioxidantă. Rezultatele studiilor clinice arată că o dietă bogată în seminţe de in ajută la prevenirea bolilor de inimă, poate scădea nivelul colesterolului din sânge şi a tensiunii arteriale. Seminţele de in conţin de 800 de ori mai mult lignan decat alte alimente. Un studiu clinic publicat în 2008 în „British Journal of Nutrition”  a evaluat efectele consumului de seminţe de in (un extract de lignani)  timp de 8 săptămâni în cazul 55 de subiecţi. La finalul studiului, cei cre au consumat un extract de lignani au prezentat o scădere de 22% a nivelului total al colesterolului şi de 24% în cazul colesterolului rău (LDL).

2. Proprietăţi anticancerigene

Acizii graşi omega 3 din seminţele de in sunt antioxidanţi care pot proteja celulele şi ţesuturile de acţiunea radicalilor liberi. În timp, radicalii liberi pot distruce AND –ul şi creşte riscul de a suferi de afecţiuni precum cancerul şi alte afecţiuni. Studiile arată că seminţele de in scad cu 40% riscul de cancer mamar şi inhibă răspândirea tumorii în organism. Seminţele de in conţin o mulţime de substanţe benefice pentru organism, de la vitamine, până la minerale şi antioxidanţi.

Experţii de la Centrul Memorial de Cancer Sloan-Kettering au arătat că seminţele de in pot încetini dezvoltarea celulelor canceroase în cazul cancerului de prostate, sân şi de piele în cadrul unor studii effectuate pe animale de laborator.

3. Scade nivelul glicemiei

Anumite componente din ceaiul de seminţe de in pot fi de ajutor în reduce valorile ridicate ale glicemiei, scăzând astfel şi riscul de a dezvolta diabet de tipul 2. Un studiu publicat în  „British Journal of Nutrition” arată că persoanele care au consumat extract de seminţe de in prezentau valori mai mici ale glicemiei şi ale colesterolului.

4. Atenuează simptomele menopauzei

Ceaiul de seminţe de in conţine hormoni numiţi fitoestrogeni (care acţionează asemănător cu estrogenul) şi ar putea fi de ajutor în îmbunătăţirea simptomelor menopauzei (bufeuri, dureri de cap, crampe abdominale). Un studiu publicat în revista „Obstetrics and Gynecology” arată că femeile aflate la menopauză care au consumat un supliment cu in timp de 2 luni au raportat o atenuare a simptomelor în comparaţie cu grupul care a primit o terapie pe bază de hormoni.

Cum se prepară ceaiul de seminţe de in

Mai întâi trebuie să macini seminţele de in, apoi adaugi o linguriţă din amestec la o cană de apă fierbinte. Se lasă la infuzat 10 minute, se strecoară şi se îndulceşte cu miere de albine. Se poate adăuga şi un praf de scorţişoară sau zeamă de lămâie.

Atenţie! Până la 50 de grame de seminţe de in măcinate consumate zilnic sunt considerate sigure pentru adulţii sănătoşi. Cu toate acestea, ceaiul de seminţe de in nu este recomandat femeilor gravide sau celor care alătează. Ceaiul poate avea reacţii adverse şi în cazul persoanelor alergice la in, iar în unele cazuri poate crea problem digestive. Înainte de a consuma ceai de seminţe de in discută cu medicul tău de familie pentru a fi sigură că este o alegere bună pentru tine.

Recomandări: