Seminţe de in: bune pentru constipaţie şi pietre la rinichi

Inul se numără printre plantele cunoscute şi folosite încă din cele mai vechi timpuri: egiptenii îl apreciau atât pentru fibra sa din care se obţineau ţesăturile, cât şi pentru virtuţile nutriţionale şi proprietăţile medicinale.
Seminţe de in: bune pentru constipaţie şi pietre la rinichi

Inul se numără printre plantele cunoscute şi folosite încă din cele mai vechi timpuri: egiptenii îl apreciau atât pentru fibra sa din care se obţineau ţesăturile, cât şi pentru virtuţile nutriţionale şi proprietăţile medicinale.

În Imperiul Roman se cunoşteau nenumărate remedii pe bază de seminţe de in, aşa cum reiese şi din lucrările istoricului şi autorului latin Plinius cel Bătrân, care menţiona 30 de astfel de remedii naturiste.

De atunci şi până în zilele noastre, seminţele de in continuă să ne surprindă prin efectele lor miraculoase.

Având un gust dulceag, ce aminteşte de gustul nucilor, semintele de in ar putea fi considerate un adevărat răsfăţ pentru papilele gustative. Seminţele de in au devenit astfel indispensabile pentru produse de patiserie dintre cele mai diverse şi pentru amestecurile de cereale nelipsite de la micul dejun.

Seminţele de in, bune în caz de constipaţie

Seminţele de in constituie o sursă importantă de acid alfalinoleic, o substanţă din familia binecunoscuţilor acizi graşi Omega 3, esenţială pentru organism, deoarece protejează membrana celulară. De asemenea, seminţele de in au un conţinut bogat în fibre solubile, cu efecte benefice pentru combaterea constipaţiei.

Seminţele de in scad colesterolul

Studiile recente arată că un consum frecvent de seminţe de in (aproximativ 50 g pe zi) poate contribui la reducerea gradului de colesterol în cazul persoanelor care suferă de hipercolesterolemie.

Consumul de seminţe de in asigură protecţia cardiovasculară, previne incidenţa osteoporozei şi atenuează simptomele menopauzei. La nivel digestiv, seminţele de in ajută la prevenirea şi chiar la eliminarea calculilor biliari.

Seminţele de in au efecte benefice şi asupra sistemului nervos, contribuind la combaterea oboselii.

Uleiul din seminţe de in, benefic pentru păr

Sub forma de ulei, seminţele de in sunt la fel de eficiente pentru sănătatea părului şi a unghiilor, accelerând vindecarea leziunilor cutanate.

Uleiul din seminţe de in este benefic nu numai într-o dietă vegetariană (poate înlocui cu succes uleiul de peşte), însă poate face un mare bine şi părului, datorită nutrienţilor pe care îi conţine: vitamine şi minerale, dar în special acizi graşi.

Pune o cantitate mică de ulei din seminţe de in în palme şi distribuie-l uniform pe toată suprafaţa scalpului, dar şi pe lungimea firului de păr. 

Descurcă apoi părul cu ajutorul unui pieptene, astfel încât uleiul să „ajungă” pe tot părul. Înfăşoară apoi părul într-un prosop cald şi relaxează-te timp de 15-20 de minute. După ce s-a scurs timpul, spală-te pe cap cu un şampon uşor, masează bine scalpul şi şuviţele, astfel încât să scapi de tot uleiul din păr. Nu mai este nevoie să foloseşti balsam pentru că uleiul din seminte de in îţi lasă părul mătăsos şi strălucitor.

Scapă de riduri cu ulei din seminţe de in

Uleiul din seminţe de in este bogat în antioxidanţi şi au proprietăţi antiinflamatorii, ajutând totodată la repararea celulelor pielii. Aplică zilnic ulei bio din seminţe de in pe piele, iar aceasta îşi va recăpăta elasticittea, fermitatea şi luminozitatea. 

De asemenea, uleiul din seminţe de in hidratează în profunzime pielea şi atenuează aspectul ridurilor şi a liniilor fine de expresie.

Uleiul din seminţe de in repară pielea uscată şi ameliorează diverse afecţiuni dermatologice

Datorită acizilor graşi Omega 3conţinuţi, uleiul din seminţe de in previn uscarea pielii şi o menţin hidratată. De asemenea, protejează de radiaţiile UV şi ameliorează roşeaţa, arsurile şi iritaţiile pielii.

Uleiul din seminţe de in este indicat şi ca adjuvant în afecţiuni dermatologice precum rozaceea, dermatita, eczema sau psoriazisul.