Alimente pe care să le consumi pentru a combate insomnia

Iată ce să mănânci pentru un somn odihnitor.
Alimente pe care să le consumi pentru a combate insomnia
Înainte de diagnosticul de insomnie,  trebuie exclusă o patologie a somnului care induce o falsă insomnie, insomnie care, de fapt, înseamnă un somn neodihnitor și care ascunde un sindrom de apnee în somn. 
Ştim cu toţii că pentru a putea dormi mai bine, trebuie să evităm cafeina şi mâncărurile grele consumate seara. Există, în schimb, anumite alimente şi băuturi care vă pot ajuta să adormiţi mai uşor şi să vă bucuraţi de un somn de calitate. Nutriţionistul Gianluca Mech ne dezvăluie care sunt acestea. 

Alimente care luptă împotriva insomniei

„În fitoterapie există diferite plante cu proprietăţi calmante şi cu proprietăţi hipno-inducătoare care ne pot ajuta să dormim toată noaptea. Este vorba despre muşeţel, tei, păducel, hypericum, hamei, salcie, valerian. 
 
Există, de asemenea, alimente împotriva insomniei care pot ajuta la combaterea tulburărilor de somn. Principalul mecanism de acţiune este stimularea producţiei de melatonină, hormonul somnului. În plus, o dietă bogată în fibre vegetale, de exemplu, ajută la prelungirea duratei fazei de somn profund. Dar şi vitaminele şi mineralele sunt foarte importante. Fundamentale sunt, mai presus de toate, alimentele bogate în:
  • magneziu, care favorizează relaxarea şi combate iritabilitatea;
  • triptofan, aminoacidul necesar pentru producerea serotoninei, hormonul stării de bine şi bunei dispoziţii;
  • vitamine din grupul B, cum ar fi B3 (niacină) şi B6. Esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului nervos, care promovează odihna, contracarând anxietatea şi depresia”, explică nutriţionistul Gianluca Mech. 
Specialistul ne recomandă următoarele alimente pentru relaxare mentală şi un somn liniştit:
  • caise, 
  • piersici, 
  • ovăz, 
  • banane, 
  • fructe uscate, 
  • orez.
Cel mai nou articol Video:
Dr. Matei Bâră: radioterapia în cancerele din sfera ORL