Olivia Steer şi fabuloasa poveste a hranei vii

Întotdeauna, întâlnirea cu Olivia Steer este o plăcere. Poveştile ei despre alimente şi argumentele ei în favoarea stilului raw-vegan te pun pe gânduri şi te fac să redescoperi bucuria de a gusta un măr, de a simţi în fiecare por aroma unei gutui, de a pregăti o salată de verdeţuri şi de a savura până la ultima picătură hrana zeilor, mierea.
Olivia Steer şi fabuloasa poveste a hranei vii

Întotdeauna, întâlnirea cu Olivia Steer este o plăcere. Poveştile ei despre alimente şi argumentele ei în favoarea stilului raw-vegan te pun pe gânduri şi te fac să redescoperi bucuria de a gusta un măr, de a simţi în fiecare por aroma unei gutui, de a pregăti o salată de verdeţuri şi de a savura până la ultima picătură hrana zeilor, mierea.

Şi pentru că perioada postului a început, nici că puteam găsi un moment mai bun pentru ne reface bagajul de meniuri vegetale cu ajutorul prezentatoarei emisiunii “Doamne de poveste” de ACASĂ, într-un restaurant chic ale cărui decoruri te îndeamnă la echilibru şi cumpătare.

CSÎD: Care ar fi, din perspectiva ta, cele 10 ”porunci” ale meniurilor vegetariene de care ar trebui să ţină cont cei care respectă postul?

Olivia Steer: În primul rând, postul religios mă învaţă cumpătarea şi moderaţia, două principii dragi naturopatiei. Aşa că eu una prefer să mănânc o dată pe zi şi, în rest, să beau sucuri de rădăcinoase şi frunze verzi, de fiecare dată când mi se face foame. Mâncatul des, de 4-5 ori pe zi, duce la probleme digestive, căci corpul angrenează fluidele pentru a fabrica sucurile gastrice potrivite şi astfel ţesuturile se usucă şi detoxifierea nu mai are loc.

Cum mănânci e iar important. Încet, pe îndelete, retras dacă se poate, astfel încât să nu fii tentat, de stres, să înfuleci în grabă şi să comiţi o indigestie. Masticaţia temeinică e premisa unei digestii optime. Asta înseamnă să nu uiţi să respiri în timp ce mesteci, lent, de vreo 50 de ori, fiecare îmbucătură.

Mâncarea nemestecată nu se asimilează şi prin urmare te paşte malnutriţia, indiferent cât de bio şi diversificat şi crud ai mânca. În plus, cantitatea de mâncare de la o masă face diferenţa între otrăvire şi hrănire. Japonezii, faimoşi pentru că se îndeletnicesc cu moderaţia la nivel naţional, rostesc înaintea bolului sau farfuriei o mantra de genul “promit să nu mănânc tot”.

Asta e o filosofie exotică pentru orice mămăiţă de la Prundu şi, în general, greu de aplicat în România, unde mai toate mămicile îşi învaţă copiii să mănânce tot din farfurie ca să crească mari.

Dar, vezi tu, astea sunt principiile mele, pe care cititorii revistei ar trebui să le ia cu titlu de inventar. Nu trebuie să mă creadă nimeni pe cuvânt. Pot, în schimb, face apel oricând la literatura specializată, scrisă de doctori şi cercetători, şi la care ne referim mereu, pe blogul www.oliviasteer.ro.

 

Pagina 1 din 3
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața