Sportul și îmbunătățirea libidoului: un motiv în plus să mergi la sală

Studiile sugerează că sportul ajută la creșterea apetitului sexual. Dacă o persoană sedentară ar începe să facă sport va observa o îmbunătățire a libidoului.
01.03.2021 | Alexandra Necsoiu
Sportul și îmbunătățirea libidoului: un motiv în plus să mergi la sală
Sportul și îmbunătățirea libidoului: un motiv în plus să mergi la sală

Studiile sugerează că sportul ajută la creșterea apetitului sexual, dar și la o mai bună performanță în dormitor. Fie că iubești antrenamentele de tip cardio, HIIT, yoga sau fitness, orice tip de activitate fizică ajută în acest sens. Mai exact, dacă o persoană sedentară ar începe să facă sport, sub orice formă, va observa o îmbunătățire a libidoului.

Există trei motive pentru care există această conexiune între exercițiile fizice și apetitul sexual. În primul rând, dacă faci sport regulat te vei simți mai bine și vei avea o imagine mult mai bună asupra corpului tău. Mai apoi, exercițiile fizice ajută la creșterea circulației sangvine către organele genitale (bineînțeles, și în restul corpului) și intensifică lubrifierea. În al treilea rând, sportul este cea mai bună metodă de a scăpa de stres, vinovatul pentru scăderea libidoului la femei.

Când vine vorba de activitatea fizică în scopul de a-ți crește libidoul, antrenamentele de forță sunt răspunsul, deoarece este implicat testosteronul, hormonul responsabil pentru excitare și dezvoltare musculară. Când ne antrenăm există un cocktail interesant de hormoni în organism, printre care putem enumera adrenalina, endorfinele și testosteronul, toate fiind declanșate indiferent de tipul de antrenament pentru care optezi.Doar că antrenamentele de forță sunt mai eficiente în acest sens, spre deosebire de jogging sau mersul pe bicicletă eliptică, spre exemplu.

Cum ajută sportul la îmbunătățirea libidoului?

Este foarte important să știi că cea mai bună oră la care să profiți de endorfine este imediat după sală. Așadar, îți poți lua partenerul la sală, iar când ajungeți acasă să-l recompensezi cu încă o sesiune de activitate fizică. Puțin diferită de data asta.

Dacă vrei să-ți îmbunătățești libidoul, antrenamentele de forță sunt ideale în acest sens, deoarece nivelul de testosteron crește, la fel și lubrifierea și endorfinele, iar acest lucru se menține întreaga zi, dar în prima oră după antrenament este cea mai potrivită. Ține cont însă de faptul că nu trebuie să te suprasoliciți la sală, pentru că odată ajuns la epuizare, nu te vei mai bucura de aceste beneficii, deoarece organismul va încerca să se recupereze, iar circulația sangvină se va întrepta către țesuturi, pentru regenerare, nu către organele genitale.