Sentimentul de apartenență – ce este și cum îi ajută pe angajați

Sentimentul de apartenență este crucial pentru angajați.
  • Publicat:
Sentimentul de apartenență – ce este și cum îi ajută pe angajați

Sentimentul de apartenență se poate cultiva prin crearea unei conexiuni și a unei comunități la locul de muncă. Conform sondajului APA 2023 Work in America, 94% dintre respondenți au raportat că este oarecum important sau foarte important pentru ei să simtă apartenență față de  locul de muncă.

Multe locuri de muncă fac acest lucru bine: 89% dintre respondenți au declarat că sunt oarecum sau foarte mulțumiți de relațiile lor cu colegii de muncă, iar 86% au raportat că sunt oarecum sau foarte mulțumiți de relațiile lor cu managerii sau supervizorii.

Dar există și loc de îmbunătățire: 30% dintre respondenți au raportat că locul lor de muncă nu îi sprijină din cauza identității lor, iar 20% nu sunt oarecum de acord sau puternic de acord cu afirmația „Când sunt la serviciu, simt că aparțin”.

Găsirea unei comunități la locul de muncă îmbunătățește bunăstarea angajaților și productivitatea companiei, a spus David Blustein, profesor de consiliere la Boston College și coeditor al cărții Rethinking Work. „Oamenii nu sunt făcuți să fie singuri”, a spus el.

Sentimentul de apartenență – conexiune versus singurătate

Psihologii descriu două tipuri de conexiuni: „Legăturile puternice” sunt relații apropiate, cum ar fi membrii familiei și prietenii buni. „Legăturile slabe” sunt cunoștințe, precum oamenii cu care discutați la birou. Cercetările arată că legăturile slabe sunt la fel de importante ca și cele puternice pentru satisfacția vieții unei persoane. Iar colegii de serviciu pot fi o sursă importantă de legături slabe.

Creșterea muncii la distanță în urma pandemiei de COVID-19 a subliniat importanța relațiilor la locul de muncă. Izolarea socială în timpul pandemiei a fost legată de o creștere a problemelor de sănătate mentală, cum ar fi anxietatea și depresia. „Izolarea la locul de muncă este foarte probabil o contribuție la această creștere”, a spus Blustein.

În timp ce blocajele s-au încheiat, singurătatea rămâne o epidemie care afectează în mod semnificativ sănătatea și bunăstarea. Și o treime dintre respondenții la sondajul APA au fost oarecum sau puternic de acord cu afirmația „Mă simt singur când lucrez”.

Dar experiențele oamenilor de conectare la locul de muncă variază foarte mult. Datele recente de la compania de cercetare și consiliere Gartner sugerează că pentru mulți lucrători la distanță și hibrizi, munca în echipă poate fi mai puternică ca niciodată după pandemie. „Munca hibridă ne cere să fim intenționați în a crea conexiuni și, ca urmare, legăturile puternice pe care le avem în relațiile de muncă sunt de fapt foarte sănătoase”, a spus Rich Cober, vicepreședinte manager la Gartner.

Dar legăturile mai slabe pot fi privite ca neimportante. De exemplu, angajații la începutul carierei ar putea să nu aibă șansa de a discuta cu liderii seniori. Și pierderea acelor conexiuni poate face oamenii să se simtă dezamăgiți de colegii lor și de locul de muncă.

Crearea unei culturi a comunității

Angajatorii trebuie să ia măsuri pentru a combate singurătatea și deconectarea. „Organizațiile se străduiesc din greu să cultive conexiunea, pentru că știu că face angajați mai fericiți, mai sănătoși și mai productivi”, a spus Blustein.

Sursa: www.apa.org

Urmărește CSID.ro pe Google News
Bianca Poptean - Psiholog
Am scris peste 10 ani pentru Ce se întâmplă doctore, timp în care am realizat sute de articole, interviuri cu medici și specialiști în diverse domenii, materiale video, conferințe și emisiuni live. Mai mult, sunt mamă a doi băieți minunați care mi-au oferit ocazia să văd lumea prin ...
citește mai mult
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân