Reconectarea la corpul nostru – calea către vindecarea foamei emoționale

Persoanele care atunci când se simt triste, anxioase, nervoase, plictisite, obosite încep să ronțăie mâncare sau chiar să mănânce mult mai mult și mare repede decât ar mânca la o masă normală suferă de foame emoțională sau foame nervoasă.
Reconectarea la corpul nostru - calea către vindecarea foamei emoționale
foto Shutterstock

Mulți psihologi și psihotepeuți strigă în cor despre faptul că petrecem mai mult timp în minte decât în corp. Adică, nici nu suntem atenți la semnele și semnalele pe care corpul nostru ni le transmite. Și mai mult decât atât unele persoane, nici măcar nu se uită cu atenție la corpul lor când fac duș ori când trec pe lângă o oglindă. Una dintre consecințele acestei deconectări este foamea nervoasă.

Mâncarea este unul dintre cele mai la îndemână ”calmante”. În timp, persoanele care mănâncă nervos pot acumula kilograme în plus. Acest fapt poate aduce și mai multă anxietate. Prin reconectare cu propriul corp, mâncatul emoțional se poate vindeca.

De ce mâncăm emoțional?

Emoțiile reprimate și dorințele neplinite pot duce în ani la probleme precum mâncatul emoțional. Așadar, plimbările în natură deconectați de la telefoane, internet, aparate foto sunt o cale spre a fi prezenți în corpul nostru. Pilates, yoga- sunt alte căi spre a ne simți la propriu și la figurat bine în corpul nostru. Simple exerciții precum strechingul, statul la soare ne fac să simțim la propriul corpul.

Psihoterapia este instrumentul care ajută la reluarea conexiunii cu propriul corp

Atunci când faceți duș, uitați-vă cu atenție la corp. Simpul gest de a aplica în fiecare seară ulei de corp prin automasaj să reconectează. Îmbracă-te în fața oglinzii.

Nu uita să îți fie foame!

Foamea este senzația pe care corpul ne-o transmite atunci când are nevoie să se alimenteze și se simte în zona abdomenului. Foamea este cel mai de preț indicator pentru a nu supraalimenta organismul. Foamea emoțională nu se simte în stomac și mai degrabă vine sub forma unei idei hai să mănânc acum ca urmare a unor emoții declanșate de anumiți factori. Lăsa-ți foamea să vină la voi, iar corpul să vă fie îmbibat de aceste senzații. Abia atunci aveți nevoie de hrană. Când vă simțiți nesiguri, încercați o îmbrățișare. Sau o autoîmbrățișare.

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Top 5 alimente sănătoase care îngrașă