Efecte coronavirus în România – 74% dintre companiile participante la un sondaj vor fi nevoite să renunţe la angajaţi

Un sondaj în rândul IMM-urilor din industriile grav afectate de contextul COVID 19 arată că 40% din companii consideră că îşi vor putea susţine activitatea maxim o lună din surse proprii
16.03.2020 |
Efecte coronavirus în România – 74% dintre companiile participante la un sondaj vor fi nevoite să renunţe la angajaţi

Un sondaj în rândul IMM-urilor din industriile grav afectate de contextul COVID 19: organizări de evenimente, educaţie, divertisment etc organizat de către Romanian Business Club, clubul de networking cu extindere naţională care reuneşte peste 1.000 de business-uri din România, arată cum se poziţionează companiile. Sunt pregătite sau nu pentru următoarele luni? Vor păstra toţi angajaţii?

Conform rezultatelor sondajului realizat în rândul a 200 de companii, situaţia economică provocată de măsurile autorităţilor în contextul apariţiei virusului COVID 19 este una extrem de alarmantă. Companiile susţin cu toate resursele iniţiativele statului român  pentru stoparea răspândirea bolii, dar sunt extrem de îngrijorate de faptul că vor fi nevoite să reducă drastic numărul de angajaţi, ba chiar să închidă business-urile.

Câte companii afectate pot păstra numărul de angajaţi intact şi cât timp?

Cei 200 de respondenţi, companii cu o cifră de afaceri de peste 60 de milioane de euro, fac apel la instituţiile statului şi cer ajutorul acestora pentru a putea depăşi criza.
Scutirea impozitelor este considerată o soluţie de către 44% dintre companii, în timp ce 23% cred că statul ar putea să le ofere finanţare.
75% dintre respondenţi au declarat că sunt grav afectaţi de noua situaţie, în timp ce 74% dintre ei iau în calcul reducerea numărului de angajaţi pentru supravieţuirea în această perioadă.

Doar 30 la sută dintre companiile din studiu au o strategie pentru timpurile coronavirus

Având în vedere caracterul subit al pandemiei, doar 30 % dintre companiile respondente au reuşit să pună la punct o strategie de business menită să le ajute în depăşirea crizei. 40% dintre companii consideră că îşi vor putea susţine activitatea maxim o lună din surse proprii, iar 35% dintre ele cred că pot rezista între 3 şi 6 luni în condiţiile actuale.