Interpretare analize
Dr. Ioan Boleac Medic primar obstetrica-ginecologie

Rezultatele arata ca aveti o infectie cu Ureaplasma, iar antibiograma va arata la care antibiotice... citește

Cele mai

APLICAȚII

Calculează câte calorii poţi consuma zilnic fără să te îngraşi, află greutatea ideală, verifică în calculatorul nutrițional nutrienţii și caloriile din meniul tău sau vezi informaţiile nutriţionale din alimentele preferate.

De ce dăm LIKE?

Un LIKE la momentul potrivit, face ziua mai frumoasă. Mai multe LIKE-uri cresc încrederea în sine, ne fac să strălucim, să ne credem mai frumoşi, mai deştepţi, mai puternici.

Sau din contră, lipsa LIKE-ului de la persoana pe care o vrem în viaţa noastră poate provoca adevărate furtuni emoţionale.

Ce facem însă când multe dintre LIKE-uri sunt “false”? Oare acordăm o importanţă mult prea mare unui simplu click? Cât de sincere sunt Like-urile? Mai putem trăi fără ele? De ce avem nevoie de Like-uri?


“Mă simt deprimată. Ce pot face să ies rapid din stare? Postez repede o fotografie pe FB. Una în care starea mea de spirit este diametral opusă cu ceea ce simt acum. Sunt frumoasă, sexy, expir şi inspir succes. Şi independentă. Da, sunt/par mai slabă.  Apăs butonul magic: “Post”.

Aştept steluţele, adică Like-urile. Hai că au început să apară. Nu doar steluţe: artificii. 1 Like pe minut. Bun! Ia să vedem cine a dat? Hmmm… A dat şi colega mea… Cool, sper să înţeleagă că am altă atitudine decât ea. El nu a dat Like. Deşi e on-line. Mă ignoră? Oare nu îi mai plac? Trebuia să postez oare o fotografie cu băiatul ăla din club ca să-l fac gelos? Whatever. Like-urile curg. Am deja 33 în primele 20 de minute. Da, sunt OK! Pot să-mi văd liniştită de treabă.” Cam aşa ar putea fi începe povestea anumitor postări de pe Facebook, acest Mecca al zilelor noastre.

Câţi prieteni aveţi în viaţa reală? Câţi prieteni aveţi în viaţa virtuală? Ce vă bucură mai mult – a se citi – ce vi se întâmplă mai des – să primiţi aprecieri on-line sau reale? Au aceeaşi valoare? Simţiţi căldura din spatele manifestului on-line? Preferaţi o părere dezaprobatoare, dar sinceră unui Like indiferent?

De ce dau oamenii LIKE?

Am stat de vorbă cu câţiva utilizatori înrăiţi ai reţelelor sociale şi cu câţiva utilizatori ocazionali, cu oameni care nu au cont pe Facebook şi cu un psihoterapeut. Iată ce concluzii am tras:

Fiecare utilizator are mai multe criterii pentru care acordă “votul de încredere” unei postări: fotografia sau ideea chiar place – are acel ceva; persoana care a postat este simpatică, agreabilă, are o energie bună; cel ce a postat se află în centrul de interes (cuvinte cheie: prietenie, profesie, afaceri, sex etc).
De asemenea, unii acordă LIKE ca să li se facă simţită prezenţa, alţii acordă uneori LIKE dacă nu le place ceea ce văd – ca să inducă în “eroare”, alţii acordă “votul” din compasiune, alţii nici măcar nu sunt foarte atenţi când apasă butonul LIKE.

Iată de ce se angrenează în jocul Like-urilor trei prieteni de pe Facebook:

  • “Ofer Like atunci când îmi place ceea ce prietenii mei postează, o poză, un citat. Şi eu mă bucur când primesc LIKE, simt că acea persoană mi-a oferit câteva secunde din timpul său, că este poate pe aceeaşi lungime de undă cu mine... Mai ales atunci când eşti singur contează. Numai cei care trec prin astfel de momente pot înţelege acest banal LIKE.” (M.)
     
  • “De câte ori calitatea unei postări, frumuseţea ei, este reflectată corect în numărul de LIKE-uri? Pe vremea când postam poezii sau proze primeam cel mult 30 de like-uri. Dar, datorită acestor LIKE-uri, aşa puţine, am câştigat, în timp, cititori fideli, am primit cereri de prietenie de la oameni cărora le-au plăcut postările mele, iar asta mă bucură enorm. Am primit aprecieri şi cuvinte frumoase, de la nume grele, talente reale. Eu dau LIKE doar dacă mi se pare interesantă sau frumoasă, respectiva postare... Dacă e vorba de o operă, ştiu că LIKE-ul meu îl/o va încuraja să meargă mai departe.(A.)
     
  • “Sunt multe postări care îmi plac, dar nu le dau LIKE doarece nu vreau să stresez prietenii cu notificările. Cred că o postare cu puţine aprecieri nu înseamnă neapărat că este neinteresantă.” (G.)

Evident, contează în ce scop folosim reţelele sociale. Dacă le folosim doar ca instrument de marketing pentru a ne promova munca, dacă le folosim pentru a cunoaşte oameni noi, dacă le folosim ca să scăpăm de singurătate, dacă le folosim pentru a căpăta mai multă încredere în sine, dacă le folosim pentru a păstra mai uşor legătura cu cei dragi sau dacă le folosim pentru puţin din fiecare…

Cu LIKE-ul la psihoterapeut

Care este însă părerea psihologilor despre dependenţa creată de LIKE? Am stat de vorbă cu psihoterapeutul Constantin Cornea.

CSÎD: Ce reprezintă în accepţiunea specialiştilor în psihologie/psihoterapie un LIKE?

Constantin Cornea: Un Like reprezintă de fapt o investiţie în stima de sine sau în dorinţa mea de a fi popular. Este mai uşor să cer în mediul virtual să fiu apreciat sau măcar băgat în seamă decât în real life. A nu primi un LIKE nu coincide întotdeauna cu o lipsă de interes sau cu o respingere cum se poate întâmpla în afara mediului virtual.

CSÎD: De ce avem nevoia de a fi apreciaţi?

Constantin Cornea: Nevoia de apreciere stă la baza formării stimei de sine. Prin feed back-ul mediului extern aflu cine sunt şi ce reprezint. Privitul în oglindă sau autoaprecierea nu sunt deajuns.

CSÎD: Credeţi că aceste reţele sociale ne fac mai dependenţi de această nevoie a “confirmării”, a feedback-ului?

Constantin Cornea: Bineînţeles că ne creează o dependenţă. Orice stimul extern cum ar fi: o persoană sau un canal de comunicare care mă antrenează într-un joc social viu, ce presupune feed-back, îl pot introiecta în cadrul propriei personalităţii. Astfel pot avea senzaţia că eu creez jocul, că deţin puterea. Cu cât îmi este mai lesne să deschid sau să închid jocul ascunzându-mă în spatele unei măşti cu atât devin mai dependent de el. Pentru a şti cât de implicat sunt ar trebui să mă întreb următoarele: cât timp petrec pe FB, ce sentimente trăiesc atunci când deschid FB, care sunt aşteptările mele de la FB, câţi dintre prietenii de pe FB îmi sunt prieteni şi în viaţa reală sau pe câţi mă pot baza cu adevărat, dacă mă simt bucuros, trist, abătut, neliniştit citind informaţiile de pe FB. Facebook-ul ar trebui să constituie doar unul dintre jocurile sociale la care iau parte.

CSÎD: Pe de altă, parte dacă ai un profil bun pe FB şi mulţi fani, prieteni şi primeşti multe LIKE-uri capeţi mai multă încredere în tine, în forţele proprii. Totuşi, câte încredere trebuie să ne dea un LIKE?

Constantin Cornea: Un LIKE poate însemna ceva diferit pentru fiecare individ în funcţie de: caracter, temperament, sau celelalte roluri sociale pe care le are şi din care îşi poate hrăni stima de sine. Cu cât Like-ul este mai important pentru mine cu atât mai slab sunt de fapt, având o nevoie uneori exagerată de confirmare din partea mediului.

CSÎD: Care credeţi că sunt criteriile pentru care oamenii dau LIKE?

Constantin Cornea: Criteriile pot fi: traumele, hobby-urile, dorinţa de a fi acceptat sau frica de singurătate, nivelul de cultură şi înţelegere precum şi credinţele personale.

CSÎD: Câtă încredere ar trebui să avem ceea ce vedem pe reţelele sociale? Mulţi nu înţeleg că multe din “vieţile” pe care le admirăm pe FB sunt doar frânturi din realitate şi ca fiecare îşi poate crea ce identitate doreşte?

Constantin Cornea: Dacă timpul petrecut cât şi implicarea afectivă este mare. Uit faptul că FB este doar un hobby. Uitând regulile de principiu devin dependent, astfel ajung să confund viaţa reală cu informaţiile citite. Aşa se nasc: credinţele, comportamentele noi precum şi modul în care percep lumea. Fb este una dintre ferestrele spre lume, nu trebuie să fie singura.

CSÎD: Contează cantitatea LIKE-urilor sau calitatea celor care apasă butonul magic?

Constantin Cornea: Din păcate, cantitatea contează prea mult în detrimentul calităţii informaţiei prezentate sau a calităţii: profesionale, intelectuale sau culturale, ale celui care apreciază informaţia transmisă de mine. LIKE-ul ar trebui să constituie un compliment la adresa mea, un semn de apreciere. Problema este a mea dar şi a celui care îmi dă un LIKE la o informaţie banală. Astfel complimentul este doar un act de complezenţă lipsit fiind de fundament sau greutate.

Şi totuşi, indiferent cât de multe aprecieri virtuale am primi la o postare, tot un mesaj privat, un telefon şi o întâlnire face to face fac diferenţa…

 

Citește și:
Cadourile primite în copilărie, motiv de nefericire la maturitate!
Obezitatea, un handicap?
Cu cât s-a prelungit speranţa de viaţă în ultimii 25 de ani


Exclusiv Online - 23.12.2014
Citește pe descopera.ro
BĂTRÂNUL de 80 de ani care a UMILIT armata ungurilor. ''Pe unde mergea toţi picau'' BĂTRÂNUL de 80 de ani care a UMILIT armata ungurilor. ''Pe unde mergea...
O mare PROBLEMĂ sexuală pe care o au mulţi bărbaţi. Mulţi se JENEAZĂ să recunoască. Rezolvarea este, însă, simplă şi rezultatul este uluitor O mare PROBLEMĂ sexuală pe care o au mulţi bărbaţi. Mulţi se JENEAZĂ...
Balanţă Balanţă 22 septembrie - 22 octombrie

În plan sentimental relaţia dumneavoastră capătă noi dimensiuni prin care puteţi întrevedea deja perspective promiţătoare către viitor. Perioada este propice reuşitelor în carieră, dar rezervă...citește mai departe

×

Zf.ro
Schimbări majore în piaţa muncii. Tehnologia care revoluţionează viaţa corporatiştilor Schimbări majore în piaţa muncii. Tehnologia...
Secretul succesului în afaceri: Cum poţi...
SECRETUL în business. Primul lucru la care...
BusinessMagazin.ro
Satul ascuns din Transilvania. Cum a reuşit un cuplu să transforme nişte hambare vechi de 200 de ani într-o pensiune superbă cum nu mai există în ţara noastră Satul ascuns din Transilvania. Cum a reuşit...
Catastrofă la graniţa cu România: Moartea...
Mediafax.ro
SCANDALUL înregistrărilor cu prezidenţiabili. Ramona Bruynseels, după convorbirile făcute publice în care îl critică pe Dan Voiculescu: Voi discuta cu avocaţii SCANDALUL înregistrărilor cu prezidenţiabili....
Gestul surprinzător făcut de doi instalatori...
Mişcare neaşteptată a celor care militează...
Gandul.info
Doi iubiţi din Iaşi au pus la cale un plan diabolic. Femeia l-a ademenit pe fostul prieten în patul ei, iar ce a urmat e TERIFIANT Doi iubiţi din Iaşi au pus la cale un...
ULTIMELE momente din viaţa unei femei,...
Anunţul VIRAL al unei tinere care vrea...
DA.ZF.ro
5 drumuri magice din România pe care poţi evada cu maşina - GALERIE FOTO 5 drumuri magice din România pe care poţi...
Cele 7 minuni ale României: locuri spectaculoase...
TOP 5 plaje sălbatice, foarte aproape de...
ProSport.ro
Nicoleta Luciu are 39 de ani şi nu mai apare la TV! Cum a ajuns să arate fosta vedetă, care făcea ravagii în revistele pentru bărbaţi. FOTO Nicoleta Luciu are 39 de ani şi nu mai...
TULBURĂTOR! Cum a ajuns să arate Florin...
BREAKING NEWS Vedeta PRO TV care a părăsit...
ApropoTv.ro
Destinaţii alternative de Crăciun care te fac să vezi cu alţi ochi Europa Destinaţii alternative de Crăciun care...
Jurnalistul Ion Cristoiu publică două...
Electric Castle Festival anunţă headliner-ii...
Go4it.ro
INVIZIBILITATEA a fost atinsă! O companie din CANADA poate să ascundă orice în spatele unor panouri speciale INVIZIBILITATEA a fost atinsă! O companie...
Google dezvăluie MOTIVUL pentru care telefonul...
15 aplicaţii care ar putea să fie ASCUNSE...
ProMotor.ro
Permis uitat acasă, permis suspendat, fără permis: Ce păţeşti dacă eşti prins la volan în fiecare din cazuri Permis uitat acasă, permis suspendat, fără...
A început războiul pentru fabrica Volkswagen:...
Acestea sunt primele imagini reale cu noul...
Descopera.ro
Ce au fost OBLIGATE să facă tinerele pentru acest REGE sadic şi neruşinat. Niciuna nu a scăpat Ce au fost OBLIGATE să facă tinerele pentru...
Ce ASCUND visele şi sexualitatea reprimată...
Cazul BIZAR al unui bărbat uimeşte ştiinţa....
ULTIMA ORĂ
Ivan: Nu mă tem de niciun candidat, ei fug de dezbateri. L-aş întreba pe Iohannis ce îl recomandă | VIDEO

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nicio instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.