Cum scapi de atacurile de panică

Cercetătorii au descoperit că 2-4% din populaţie a fost diagnosticatăcu fobii sau alte tulburări anxioase. Printre ele se numără şi atacurile de panică, acele momente de frică iraţională incontrolabilă. În cazul în care te confrunţi cu o astfel de situaţie, iată câteva trucuri ce te pot ajuta să îţi redobândeşti starea de linişte: operaţiile logico-matematice sau participarea activă la discuţii cu tematici complexe.
Cum scapi de atacurile de panică

Cercetătorii au descoperit că 2-4% din populaţie a fost diagnosticatăcu fobii sau alte tulburări anxioase. Printre ele se numără şi atacurile de panică, acele momente de frică iraţională incontrolabilă. În cazul în care te confrunţi cu o astfel de situaţie, iată câteva trucuri ce te pot ajuta să îţi redobândeşti starea de linişte: operaţiile logico-matematice sau participarea activă la discuţii cu tematici complexe.

Frica este o stare afectivă negativă care apare în momentul în care în situaţia în care subiectul întrezăreşte un pericol iminent. Reacţiile psihofiziologice ca urmare a instaurării fricii, activează corpul pentru a lupta cu pericolul, sau îl transformă în stană de piatră ce s-ar traduce prin atacurile de panică.  În Psihoterapia anxietăţii, Profesor Universitar doctor Irina Holdevici, prezintă o serie de problematici cu care ne confruntăm atunci când suntem înconjuraţi de sentimentele de frică. „Panica (de la zeul Pan) desemneazã un puseu brusc şi acut de teroare. Psihopatologii sunt de părere că anxietatea, fobiile şi atacurile de panică reprezintă frici cu caracter iraţional”, spune autoarea. Pentru redobândirea echilibrului psihic în momentele de panică, există o serie de trucuri ajutătoare pe care le poţi încerca. Acestea sunt câteva dintre cele mai importante:

Conştientizarea atacului de panică

De fapt, acesta este primul pas. Atacurile de panică pot fi confundate de multe ori, cu simple stări de nelinişte sau rău interior. Ignorate, intensitatea acestora creşte. Este importantă conştientizarea unui atac de panică încă de la debut, pentru a putea fi aplicate trucurile care au rol de inhibare. Asociaţia Americană a Psihologilor (APA) afirmă faptul că oamenii tind să viziteze doctorul de cel puţin 4-5 ori înainte de a fi diagnosticaţi corect, cu atac de panică.

Operaţiile logico-matematice

 În momentul instaurării panicii şi declanşării atacului de panică, partea logică a creierului nostru încetineşte funcţiile din ce în ce mai mult, lăsând loc temerilor şi iraţiunii. Din acest motiv, cercetătorii susţin faptul că în momentul apariţiei unui atac de panică, este important să încercăm să facem operaţii logico-matematice, precum rezolvarea unui cub rubik.

Discuţiile cu tematici complexe

Asemenea operaţiilor logico-matematice, discuţiile filosofice sau cu tematici care necesită un proces amplu de gândire, au rol inhibator al temerilor şi anxietăţii, motiv pentru care şansele ca atacul de panică să treacă mai repede sunt sporite.

Exerciţii de respiraţie

Exerciţiile de respiraţie şi-au dovedit, de asemenea, utilitatea, în controlul atacurilor de panică. Inspiraţi şi expiraţi încet, blocând zgomotele externe şi  concentrându-vă strict asupra sinelui. Este recomandată respiraţia cu ajutorul abdomenului, asemenea bebeluşilor, aceasta fiind recunoscută în relaxarea corpului.

 

Iată cum ne îmbolnăveşte stresul!
Iată cum ne îmbolnăveşte stresul!
Cel mai nou articol Video: