Adio, serviciule, dar rămân cu tine!

Nu am degete la mâini ca să număr toţi prietenii sau cunoscuţii care mi s-au plâns în ultima perioadă de nemulţumiri profesionale. Nu atât de bani, cât de atmosferă, colegi, şefi, sarcini, termene strânse, debandada organizaţiei, misiuni în care nu cred, muncă formidabil de multă şi lista poate continua până ce se termină paginile alocate revistei.
  • Publicat:
Adio, serviciule, dar rămân cu tine!

Nu am degete la mâini ca să număr toţi prietenii sau cunoscuţii care mi s-au plâns în ultima perioadă de nemulţumiri profesionale. Nu atât de bani, cât de atmosferă, colegi, şefi, sarcini, termene strânse, debandada organizaţiei, misiuni în care nu cred, muncă formidabil de multă şi lista poate continua până ce se termină paginile alocate revistei.

Se spune că starea Americii se oglindeşte bine de tot şi în „migraţia” oamenilor activi, cu servicii şi sarcini multe pe umeri. Cu cât se mută mai mult dintr-un oraş într-altul, cu cât îşi schimbă mai des joburile şi acceptă provocări, cu atât Statelor Unite le merge mai bine. Plimbarea profesională a americanilor este un indicator important al situaţiei economice.

Noi suntem cumva învăţaţi (poate mai mult cei care am prins anii comunismului, în care ţineai în braţe un post, dacă îl prindeai) că ţelul nostru profesional este să găsim un post bunicel spre bun de care să ne agăţăm pe termen cât mai lung. Încet încet, însă, gândirea începe să se schimbe.

Criza are ultimul cuvânt

Unii dintre oamenii de care vă spuneam mai sus mi s-au plâns de servicii deloc pe placul lor încă dinainte să izbucnească această recesiune care ne face pe toţi să ne gândim de 20 de ori înainte de a lua o decizie legată de carieră. Dar nu au făcut nimic.

Cum nici acum nu fac, ascunşi sub umbrela crizei financiare. Nu spun că situaţia nu este gravă şi serioasă, spun doar că dacă suntem într-un loc care ne face atât de mult rău, ar trebui să ne refacem calculele iar şi iar şi iar până ce găsim o soluţie de a ne elibera fără a ne dezechilibra complet financiar.

Dacă nu se poate acum, încercăm peste câteva luni, important este să păstrăm mereu comunicarea deschisă. O criză, cea financiară, ne este de ajuns, nu trebuie să mai ducem în cârcă şi una personală. Evaluaţi-vă bine situaţia cu pro şi contra, discutaţi cu oricine v-ar putea fi cumva de folos şi rămâneţi mereu la curent.

Psihologii spun că pierderea unui serviciu este în top 3 al celor mai stresante situaţii prin care trece un om. Dar păstrarea unuia de care suntem complet nemulţumiţi o surclasează.

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Andra Nastase - Redactor
Nascuta intr-o familie cu bunici iscusite la gatit, din ale caror maini ieseau prajituri demne de Cartea Recordurilor categoria Gusturi Divine, inzestrata cu un metabolism extrem de capricios, a se citi lenes, si indragostita de tot ce inseamna delicatesa pe lumea asta, Pofticioasa scrie despre telina ...
citește mai mult
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân