4 ritualuri care te ajută să controlezi stresul la job

  • Publicat:
4 ritualuri care te ajută să controlezi stresul la job

În ritmul de viață alert din prezent este dificil – dacă nu imposibil – să eviți stresul. Toți suntem sub cel puțin un tip de stres în fiecare zi, iar în timp ce majoritatea oamenilor consideră că este complet normal, asta nu înseamnă că este și benefic. Stresul este o problemă majoră care poate avea consecințe grave pe termen lung, așa că este în interesul tău să încerci să-l reduci cât mai mult posibil.

Desigur, unele locuri de muncă vin cu mai multă presiune decât altele, iar dacă simți că zilele tale de lucru devin un test pentru nervii tăi zi de zi, este timpul să aduci o schimbare în stilul tău de viață. Iată câteva ritualuri care te pot ajuta să gestionezi stresul legat de muncă:

Trezește-te puțin mai devreme

Știm că nu toată lumea are o predispoziție naturală să se dea jos din pat imediat ce primele raze ale soarelui lovesc jaluzelele; totuși, să te trezești cu doar 10 minute mai devreme ar putea face minuni pentru rutina ta de dimineață. Închipuie-ți cum te pregătești fără grabă și fără a te stresa deja la începutul zilei din cauza cheilor de la mașină pe care nu îți amintești unde le-ai lăsat sau pentru că nu poți găsi celălalt șosetă. În loc să te grăbești în fiecare dimineață, creează o rutină matinală de 15 minute pe care o vei respecta în fiecare zi. Trezește-te, bea un pahar mare de apă și acordă-ți câteva minute doar pentru tine. Rezultatele schimbării vor fi foarte rapid evidente.

Scrie liste cu ce ai de făcut

Când oamenii se gândesc la liste de sarcini, adesea au impresia că acestea generează stres. Cu toate acestea, poate fi exact opusul. După ce ai terminat ziua de muncă, este posibil să mai ai unele lucruri neterminate care te așteaptă a doua zi. În loc să le iei cu tine acasă, notează-le și lasă-le la birou. Listele de sarcini ne pot ajuta să fim organizați, dar pot, de asemenea, să ne ajute să evităm stresul de a ține totul minte și teama de a uita ceva. În ziua următoare adaugă noile elemente la listă și prioritizează-le. Dacă poți, începe cu lucrul cel mai neplăcut, pe care l-ai evitat, pentru a-l elimina în sfârșit de pe listă.

Ia pauze adecvate

Știm că este dificil să iei cu adevărat pauze când ai un termen scurt pentru a-ți finaliza toate sarcinile, dar lucrul fără oprire va diminua productivitatea și te va face, de fapt, mai stresat. Să faci altceva pentru câteva minute îți va permite, de asemenea, să privești la sarcina la care lucrai cu o pereche proaspătă de ochi și să depistezi mai ușor eventualele greșeli. Dacă munca ta implică mult timp petrecut pe scaun, încearcă să te ridici și să te plimbi des. Dacă ai ocazia, ia-ți pauza de prânz în aer liber; să te îndepărtezi de birou și poate să intri într-o zonă cu verdeață te va ajuta să gestionezi nivelul de stres.

Ai grijă ce mănânci

În mijlocul situațiilor stresante avem tendința să ne ignorăm sănătatea, justificând asta cu clasicul „Nu am timp”. Cu toate acestea, este foarte important să rămânem sănătoși din punct de vedere fizic pentru a ne menține sănătatea mintală și a combate stresul. Așadar, ai grijă la ce mănânci. Nu permite să devii o victimă a obiceiului de a mânca pe fond de stres. În loc să recurgi la automatul de snacks-uri din birou când ai poftă de zahăr în jurul prânzului, încearcă să planifici în avans și să ai la tine gustări sănătoase precum nuci – acestea vor gestiona mult mai bine foamea și îți vor menține nivelurile de energie optime. În plus, asigură-te că te hidratezi pe parcursul întregii zile – deshidratarea poate provoca dureri de cap, accentuându-ți starea.

Foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult
Recomandare video
Tratamentul personalizat în cancerul de sân