Tipsuri pentru o sarcina usoara

Femeile insarcinate pot castiga in greutate in mod gradual, sanatos, cu ajutorul unei diete echilibrate si a exercitiilor zilnice. Majoritatea au nevoie de aproximativ 300 de calorii in plus, in perioada cuprinsa intre primul si ultimul semestru. De aceea este necesar ca ele sa urmeze cateva sfaturi.
Tipsuri pentru o sarcina usoara
Tipsuri pentru o sarcina usoara

Femeile insarcinate pot castiga in greutate in mod gradual, sanatos, cu ajutorul unei diete echilibrate si a exercitiilor zilnice. Majoritatea au nevoie de aproximativ 300 de calorii in plus, in perioada cuprinsa intre primul si ultimul semestru. De aceea este necesar ca ele sa urmeze cateva sfaturi.

1. Fa miscare cel putin 30 de minute pe zi, in cazul in care nu ai vreo motivatie medicala care sa te impiedice! Exercitiile fizice te ajuta sa iti intaresti tonusul muscular si sa te pregatesti pentru efortul sustinut pe care-l presupune nasterea. In plus, o forma fizica buna, joaca un rol activ in ceea ce priveste recuperarea postpartum. La cel mai mic semn de durere in timpul antrenamentului, nu ezita sa consulti medicul! De-asemenea, discuta cu ginecologul in legatura cu tipul de exercitii pe care urmeaza sa le faci, mai ales daca locuiesti la altitudine mare.

2. Daca te-ai hotarat sa iesi in aer liber, alege o activitate placuta, dar care sa nu te solicite foarte mult. De pilda, poti merge sa innoti, ori sa te plimbi; indiferent ce alegi, este esential sa nu suprasoliciti muschii sau inima. Ca regula generala, retine faptul ca rata batailor de inima nu trebuie sa depaseasca sub nicio forma 140 pe secunda!

3. Energizeaza-te! Asigura-ti o dieta bogata in proteine de calitate (cum ar fi oua, carne slaba – de pui si de vita), carbohidrati (fructe, legume si cereale integrale) si grasimi sanatoase (ulei de masline si nuci, seminte).

4. Cat esti treaza, incearca pe cat posibil sa mananci o data la fiecare trei ore; portiile nu trebuie sa fie foarte mari, ci echilibrate, mai ales ca scopul nu este acela de a te dubla ca dimensiuni, ci de a asigura nutrientele necesare dezvoltarii armonioase a bebelusului!

5. Bea apa oridecateori simti nevoia s-a faci! Limiteaza consumul de sucuri acidulate, cafea si alte bauturi indulcite artificial, tinzand spre a le elimina cu totul din dieta!

6. Mananca alimente bogate din punct de vedere nutritiv (care contin nutrimente esentiale), cum ar fi oua. Acestea asigura patru dintre microelementele vitale pentru femeile care poarta o sarcina – proteine, fier, colina si acid folic – in doar 75 de calorii la fiecare ou. Colina joaca un rol activ in dezvoltarea creierului si imbunatatirea memoriei fatului, in vreme ce acidul folic previne aparitia defectelor congenitale.

7. Nu uita sa iei un pachet de vitamine special destinate perioadei prenatale! De obicei, aceste suplimente trebuie sa contina cel putin 400 micrograme de acid folic, vitamina D si pana la 220 de micrograme de iod.

(A. Raicu)

Insomnia din timpul sarcinii
Insomnia din timpul sarcinii