Povestea profesorului român care dădea la toți studenții nota 10! Ce impunea studenților în schimb?

”Școlile sunt, uneori, ca loteriile. Te bazezi pe un noroc absurd să dai peste profesori și contexte care să te ajute să gândești corect și să te dezvolți frumos. Când ar trebui să fie normalitatea, nu excepția” a declarat Andrada Tache psihologul și psihoterapeut în Germania.
  • Publicat:
Povestea profesorului român care dădea la toți studenții nota 10! Ce impunea studenților în schimb?
Povestea profesorului român care dădea 10 la toți studenții. Ce pretindea în schimb, foto Pexels

Un stres major atât pentru unii copii cât și pentru părinți este reprezentat de școală și rigorile acesteia. Pe de-o parte părinții își îndrumă și chiar obligă odraslele să învețe, pe de altă parte chiar ei se întreabă la ce le folosesc cele mai multe dintre noțiunile complicate de matematice, fizică, chimie etc în viața reală. Iată cum descrie Andrada Tache, psiholog și psihoterapeut instituțiile de învățământ: ”Școlile sunt, uneori, aceste instituții ca lumea lui Harry Potter. Un univers magic în care înveți o sumedenie de lucruri care au o legătură tangențială cu lumea reală, o lume frustrantă până la epuizare pentru cei care trebuie să se întoarcă și să se descurce în realitatea de zi cu zi”.

Multe dintre conceptele și ideile prezentate în manualele de școală nu au legătură cu realitatea de azi, dominată de tehnologie de exemplu. Există însă în școlile românești și profesori care pe lângă ceea ce predau din manualele școlare obligatorii, încearcă să pregătească copiii pentru viață, adaptarea la societate.

Oare notele școlare reflectă oare cu adevărat bagajul de cunoștințe necesare cu adevărat în viață?

Despre un altfel de profesor de la Facultatea de Psihologie amintește Andrada Tache: ”Am avut un profesor cu un har absolut. Era tot timpul la curent cu realitatea dovedită științific, cu lucrurile care într-adevăr, funcționează atunci când sunt practicate, pentru a avea o viață cu sens, de succes, fericită. În consecință: – nu dădea 2 bani pe note. Toată lumea avea 10 la el din oficiu. Ce te invita el la cursurile lui era să GÂNDEȘTI, să îți dezvolți gândirea ta și nu să repeți mecanic ce ai citit undeva. El te invita să te îndrăgostești de informare, de învățare, de a te autoeduca, de a începe să GÂNDEȘTI corect pentru toată viața, nu doar cât ești la școală. Învățarea nu se termina niciodată. Și nu se face pentru note. Ci pentru dezvoltarea ta!”

Memorarea informațiilor nu este echivalentă cu procesul de învățare folosind logica și gândirea, descoperirea

Profesorul nu susținea metoda memorării pentru învățare ci propria analiză și instrospecție a informațiilor. ”Profesorul acesta ne demonstra printr-o întrebare simplă că noi, studenții cu BURSĂ!, habar nu avem să gândim. Ce înseamnă asta, vei întreba. Adică nu gândim pentru noi, nu TESTĂM REALITATEA. Doar spunem ce am învățat să spunem, ca niște ”papagali”. Noi nu știam să verificăm dacă realitatea e într-adevăr așa cum ni se spune, indiferent cine ne spune asta. Acest profesor ne invita mereu să punem semnul întrebării la orice auzim, inclusiv de la el. Să ne informăm singuri. Să învățăm cum să ne informăm corect” a încheiat Andrada Tache.

Andrada Tache, foto arhivă
Andrada Tache, psiholog și psihoterapeut foto arhivă
Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stereotaxie: „Nu este dureroasă, nu necesită o anestezie și nici măcar o internare a pacientului”