Menopauza: 9 simptome şi cum le poţi ameliora

Da, menopauza este o perioadă dificilă în viaţa fiecărei femei. Dar cu răbdare şi cu abordarea potrivită, toate simptomele pot fi ameliorate sau chiar pot dispărea.
Menopauza: 9 simptome şi cum le poţi ameliora

A venit acel moment sensibil din viaţa ta – menopauza – şi deja îţi dă bătăi de cap? Bufeuri, insomnii şi schimbări ale stării de spirit – acestea sunt doar câteva dintre efectele menopauzei asupra ta, însă iată ce este bine să ştii, pentru a-i face faţă cu brio!


Bufeuri

Păstrează un jurnal pentru a urmări ce anume declanşează bufeurile. Cafeina? Alcoolul? Căldura? Stresul? Toate sunt cauze comune. Atunci când simţi că se apropie, respiră lent, adânc, pe nas, şi expiră pe gură. Pentru cazuri dificile, discută cu medicul.

Transpiraţii nocturne

Noaptea, bufeurile pot să apară timp de 3 minute sau chiar mai des, lăsându-te transpirată şi incapabilă să adormi la loc. Există modalităţi de a menţine răcoarea. Alege pijalame din materiale respirabile; pune o pungă de mazăre congelată sub pernă; răsuceşte perna în timpul noapţii şi pune-ţi faţa pe partea rece; alege straturi de pături uşoare în locul unei pilote groase.

Îmbunătăţeşte-ţi somnul

Yoga, tai chi şi meditaţia te pot ajuta să  adormi, arată cercetările. Orice exerciţiu poate face diferenţa – trebuie doar să le realizezi cu 3 ore înainte de culcare. De asemenea, laptele cald ajută la un somn mult mai bun. Are o substanţă care te poate ajuta să te relaxezi. Înca trează? Coboară din pat şi citeşte până adormi.

Oferă-i ajutor corpului

Modificările hormonale determină uscăciuni vaginale, ceea ce poate face ca actul sexual să devină dureros. Din fericire pentru tine, o mulţime de produse te pot ajuta. Încearcă, lubrifianţi vaginali pe bază de apă sau creme vaginale. De asemenea, poţi întreba medicul despre creme sau inele vaginale cu prescripţie sau pilule pentru uscăciune şi contact sexual dureros.

Schimbări ale stării de spirit

Acestea sunt frecvente pentru femeile aflate în perioada menopauzei. Modificările hormonale care se întâmplă în această perioadă pot provoca schimbări de dispoziţie destul de mari. Yoga şi tai chi pot ajuta şi în acest caz, în aceeaşi măsură în care pot ajuta activităţile distractive cu prietenii sau familia. Medicul poate sugera o pilulă cu doze scăzute de contracepţie, antidepresive şi tratamente alternative pentru schimbările de dispoziţie.

Durerile de cap

Migrenele se pot agrava în timpul menopauzei sau pot apărea chiar pentru prima dată. Păstrează un jurnal pentru a vedea ce pare să le declanşeze şi dacă acestea apar împreună cu bufeurile. Astfel poţi lua măsuri pentru a le diminua. Consumul de mese mici în timpul zilei poate ajuta dacă foamea este un declanşator de migrene. Lipsa de somn este o altă cauză comunp, aşa că ai grijă să dormi ziua în cazul în care nopţile tale nu sunt cele mai odihnitoare. Tratamentele variază. Unele pot preveni migrenele, în vreme ce altele le pot face mai puţin frecvente sau severe. Discută cu medicul tău.

Căderea părului

Părul poate fi subţire sau poate ajunge să cadă mai repede în timpul perioadei menopauzei. În acelaşi timp, se poate să apară fix acolo unde nu vrei – pe bărbie şi pe obraji. Evită soarele, care se usucă. Te confrunţi cu păr facial nedorit? Adresează-te unui cosmetician pentru a ajuta cu privire la această situaţie.

Coşuri? Acum?

Probabil te aştepţi să te confrunţi cu acneea în adolescenţă, nu în mijlocul vârstei de 50 de ani. Surpriza: Este comună şi în cazul menopauzei. Asigură-te că produsele tale de hidratare, de protecţie solară, de curăţare şi alte produse de faţă sunt blânde. Caută cuvintele „fără ulei”, „nu înfunda porii”, „noncomedogenic” şi „non-acneic”. Chiar şi cazuri dificile se pot diminua şi trata cu timpul şi cu ajutorul unui medic.

Incapacitatea de a te concentra

„Foloseşte-o sau o pierzi.” Această simplă expresie te poate ajuta să te luptaţi cu gândirea lentă şi să te concentrezi în timpul menopauzei. Provoacă-ţi creierul în moduri noi. Află ceva nou, descoperă un hobby sau învaţă o limbă străină. Ai grijă să reduci nivelul de stres! – femeile care au mai multe bufeuri – care pot fi legate de stres – spun că au şi mai multe probleme de memorie.