Mancatul rapid favorizeaza cresterea in greutate

Daca stai sa te gandesti de ce iti cresc centimetrii in talie, nu te mai uita la ce mananci, ci mai degraba la cum mananci.
Mancatul rapid favorizeaza cresterea in greutate
Mancatul rapid favorizeaza cresterea in greutate

Daca stai sa te gandesti de ce iti cresc centimetrii in talie, nu te mai uita la ce mananci, ci mai degraba la cum mananci. Persoanele care sar peste masa de dimineata au sanse sa se ingrase mai repede.

Oamenii de stiinta recomanda ca orice masa luata sa nu se consume la repezeala, in acest caz devenind un factor semnificativ al obezitatii. Prostul obicei de a manca repede ajuta cresterii in greutate mai mult decat te-ai astepta, luand in considerare, de altfel, si caloriile pe care respectiva mancare le contine.

Ei suspecteaza ca impactul pe care il are mancatul rapid asupra organismului atunci cand se ia masa rapid este nefast pentru noi, deoarece creierul primeste anumite semnale care il priveaza de autocontrol. Astfel ca atunci cand mananci repede, nu iti dai seama si mananci mai mult. Kilogamele se acumuleaza mai repede.

Studiul realizat arata ca de vina sunt si cartofii prajiti din fast-food-uri, portiile mari, mesele luate in fata televizorului si "ciugulitul" pana sa asezi masa. La studiu (realizat de japonezi) au participat 3.200 de persoane, barbati si femei, cu varste cuprinse intre 30 si 69 de ani, in perioada 2003 – 2006.

Participantii la studiu au completat un chestionar de dieta. Jumatate dintre barbati si 58% dintre femei au declarat ca mananca pana cand se simt plini. Mai putin de jumatate dintre barbati si o treime dintre femei recunosc ca mananca repede.

Grupul participant care a spus ca mananca pana se satura si cei care mananca repede au un indicator al masei musculare (BMI) ridicat ce indica obezitatea. Acestia au o energie mai mare decat ceilalti care nu mananca repede sau care se ridica de la masa inainte de a se simti prea plini.

Si barbatii si femeile din acest grup au avut de trei ori o greutate mai mare decat ceilalti. "Toate aceste studii ne ajuta sa realizam unde este de fapt problema acelora care se ingrasa si care nu au ca si cauze principale ingrasarea de tip genetic." declara profesorul Iso, cel care a studiat cazul.

Asadar, acest aspect tine mai mult si de obiceiurile deprinse de noi. Stresul, problemele cotidiene sunt factori care contribuie la ingrasare (de nervi iti vine sa rontai fast-food sau junk-food).

Trebuie sa stii:

– este nevoie de 20 de minute pentru ca stomacul tau sa iti arate ca este satul si ca ai nevoie de o pauza pana la urmatoarea masa;

– cu cat vei "rontai" mai des, cu atat te vei simti mai plin;

– este indicat sa mesteci mancarea mai lent, sa stai relaxat si nu in fata TV, computerului (mai ales la serviciu) sau a unei carti/reviste;

– nu vorbi si nu manca in acelasi timp, deoarece aerul pe care il inghiti in acel moment va ingreuna digestia;

– este important sa ai un anumit timp la dispozitie pe care sa il dedici servitului mesei.
 

Cel mai nou articol Video: