Semnul subtil care indică faptul că ai mâncat prea multă sare. Atenție mare la mâini!

Consumul excesiv de sare poate fi dăunător, dar nu toată lumea reușește să-și dea seama când aceasta este în exces în organism.
  • Publicat:
Semnul subtil care indică faptul că ai mâncat prea multă sare. Atenție mare la mâini!
Foto: shutterstock

Consumul excesiv de sare poate fi dăunător, dar nu toată lumea reușește să-și dea seama când aceasta este în exces în organism. Atunci când asezonezi prea mult mâncare poți crește riscul de hipertensiune arterială și sunt numeroase semnale care ne indică acest lucru. Un simptom subtil este umflarea mâinilor și picioarelor.

Sarea poate crește retenția de apă din corp și poate produce edem, adică umflarea gleznelor, picioarelor și tălpilor. Deși de cele mai multe ori dispare de la sine, poate fi un semn destul de serios dacă acesta persistă, scrie NHS. Prea multă sare în corp crește cantitatea de fluide din afara celulelor. Astfel, rinichii își reduc funcționalitatea, îndepărtează mai puțină apă și astfel crește tensiunea arterială.

Dacă știi că suferi de hipertensiune, consumul excesiv de sare crește riscul de boli cardiovasculare, infarct și accident vascular cerebral, dar și anevrism, boli renale și demență.

Ghidurile sugerează ca adulții să nu consume mai mult de 6g de sare pe zi, scrie Action on Salt. Sarea mai poate fi și un ingredient ascuns în alimentele pe care obișnuim să le consumăm, în special în semi-preparate precum pâine și sosurile, scrie Blood Pressure UK.

Un studiu publicat în Neurourology and Urodynamics arată că sarea consumată în exces, zilnic, este asociată picioarelor umflate în rândul bărbaților în vârstă.

Ce poţi face dacă te confrunţi cu retenţia de apă?

  1. Redu consumul de sare – aportul crescut de sare contribuie masiv la retenţia apei în îesuturi şi la agravarea edemului odată instalat.
  2. Încearcă să eviţi pe cât posibil alimentele bogate în sodiu: carnea procesată, mezelurile, sosurile, produsele de panificaţie cu sare etc.)
  3. Redu aportul de zahăr din alimentaţie – zahărul favorizează creşterea nivelului de insulină, care la rândul ei diminuează capacitatea corpului de a se debarasa de sodiu (sare). Astfel, încearcă să eviţi alimentele extrem de dulci cum sunt prăjiturile, bomboanele şi băuturile carbogazoase.
  4. Planul alimentar trebuie să fie cat mai echilibrat. Mănâncă fructe proaspete şi bogate în potasiu, acestea ne ajută la stimularea şi drenarea limfei. Aici avem: bananele, avocado, portocalele, grapefruitul, kiwi, afine, prunele, caisele, curmalele, stafidele. Bune soluţii sunt şi sparanghelul, varza, îelina, spanacul, cartofii, roşiile, fasolea verde, frunzele de pătrunjel, pepenele roşu, toate aceste alimente fiind stimulente naturale ale diurezei.

CITEȘTE CONTINUAREA AICI

Surse:

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc