Cele 10 alimente care previn accidentele vasculare cerebrale și atacurile de cord

  • Publicat:
Cele 10 alimente care previn accidentele vasculare cerebrale și atacurile de cord

Bolile cardiovasculare au o incidență din ce în ce mai crescută în rândul populației din România. Hipertensiunea arterială sau ucigașul tăcut, colesterolul cu cifre care depășesc toate limitele de siguranță, accidente vasculare cerebrale, atacuri de cord – iată doar câteva dintre problemele care s-ar putea preveni printr-o alimentație echilibrată și un stil de viață sănătos. 

Am făcut o listă cu alimente pe care să le introduci în dietă și care vor contribui la reducerea depunerilor de grăsimi pe artere, la scăderea tensiunii arteriale și la reducerea inflamației, principalii factori care contribuie la bolile cardiovasculare.

Avocado 

Avocado este unul dintre cele mai bune alimente pentru sănătatea cardiovasculară. Conține o concentrație mare de acizi grași mononesaturați și un compus numit beta-sitosterol, care scade colesterolul LDL, în timp ce crește colesterolul bun, HDL. Este bogat în acid folic, vitamina B6 și potasiu, care te protejarea împotriva accidentelor vasculare cerebrale și contribuie la controlul tensiunii arteriale.

Scorțișoară 

Scorțișoara este un alt aliment minune pentru sistemul cardiovascular. Aproximativ o jumătate de linguriță de scorțișoară pe zi poate reduce colesterolul rău (LDL) cu 18%, în același timp eliminând și prevenind acumularea plăcii de aterom. Scorțișoara previne eliberarea acidului arahidonic, un acid gras inflamator, din membranele trombocitelor din sânge, deci, oprește îngroșarea sângelui și previne creșterea tensiunii arteriale.

Broccoli 

Broccoli conține carotenoide, luteină, vitamina B6 și acid folic. Toți acești compuși ajută la prevenirea riscului de boli de inimă, accident vascular cerebral și ateroscleroză. Broccoli este, de asemenea, bogat în sulforafan un antiinflamator major, care ajută la prevenirea inflamației în zonele arteriale „cu risc ridicat” (cum ar fi cele cu acumulare de placă).

Turmeric

Unul dintre cele mai bune antiinflamatoare cunoscute, turmericul ajută la reducerea inflamației, care este o cauză majoră a arteriosclerozei. De asemenea, ajută la prevenirea aglomerării trombocitelor în vasele de sânge, făcându-l eficient în prevenirea aterosclerozei.

Pepene roșu 

Pepenelui roșu îmbunătățește funcția hepatică, ceea ce îl face eficient în eliminarea toxinelor din sânge și conține compuși precum arginina și citrulina, ambele reducând tensiunea arterială prin relaxarea vaselor de sânge. Acest lucru îl face fructul perfect pentru reducerea riscului de atac de cord și accident vascular cerebral. De asemenea, conține licopen, care este un protector cunoscut împotriva bolilor de inimă.

Spirulină 

Mai multe studii au demonstrat că spirulina este eficientă în reducerea colesterolului rău (LDL) și creșterea colesterolului bun (HDL). Conține concentrații mari de acizi grași GLA care previn acumularea de colesterol în organism și, prin urmare, reduce cantitatea de depozite de grăsime în artere. De asemenea, ajută la normalizarea tensiunii arteriale.

Sparanghel 

Sparanghelul se pare că acționează asupra venelor și arterelor eliberând presiunea, permițând astfel organismului să se adapteze la inflamația care s-a acumulat de-a lungul anilor. În plus, ajută la dizolvarea cheagurilor de sânge, extrem de periculoase.

Merișoare 

Aceste fructe de pădure bogate în antioxidanți reduc LDL si cresc nivelul de colesterol HDL. Scad inflamația și pot ajuta la reducerea riscului general de boli de inimă cu până la 40%.

Semințe de chia 

Semințele de chia ajută la îmbunătățirea tensiunii arteriale la diabetici, a demonstrat un studiu recent. Acest lucru nu este surprinzător, având în vedere conținutul ridicat de fibre și antioxidanți al semințelor de chia, care ajută la reducerea nivelurilor mari de zahăr din sânge după mese.

Rodie 

Rodiile conțin antioxidanți puternici care protejează arterele de deteriorare și ajută la blocarea acumulării de colesterol în artere atunci când există niveluri crescute de grăsimi în sânge.

Foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc