Cum să respirăm conștient ca să ne calmăm? Explică Delia Robescu

Arată-mi cum te simți, ca să îți spun cum te simți. Respirația este o copie fidelă a stării interioare dar și un instrument neprețuit pentru a ne calma, relaxa, energiza etc.
Cum să respirăm conștient ca să ne calmăm? Explică Delia Robescu
Delia Robescu, foto Adi Coco

Instructorul de yoga Hatha and Yin Yoga Delia Robescu vine cu explicații despre rolul respirației conștiente și nenumăratele beneficii asupra organismului și stării de spirit.

 

CSÎD: Modul în care respirăm arată cum ne simțim, de fapt?

Delia Robescu: Probabil ați observat că există o legătură între felul în care respirăm și starea noastră de spirit. Atunci când suntem stresați, agitați, respirația noastră este scurtă, sacadată. Atunci când suntem calmi, respirația noastră e profundă și liniștită. În general respirăm superficial, folosind musculatura părții superioare (respirație claviculară), iar acest lucru ne aduce o stare de anxietate.

De ce ne ținem respirația uneori

CSÎD: Uneori suntem așa stresați sau uimiți, de ni se oprește respirația…

Delia Robescu: De asemenea, în momente de stres sau tensiune, unele persoane au tendința să-și țină respirația, ceea ce va aduce stări de oboseală, amețeală, anxietate.

CSÎD: Cum să respirăm corect?

Delia Robescu: În mod ideal respirația trebuie să fie conștientă și completă (respirația yoghină), inspirăm profund pe nas, aducând cât mai mult aer în plămâni, expirăm pe nas, eliberând aerul și tot stresul din corp. Pe inspir simțim cum, pe măsură ce aerul pătrunde în corp, se umflă abdomenul, toracele și apoi zona claviculară, apoi pe expir, eliberăm întâi aerul din zona claviculară și pulmonară (pieptul coboară), apoi din abdomen (dezumflăm abdomenul).

CSÎD: Ce efecte sunt?

Delia Robescu: După câteva minute de respirație profundă, conștientă, accesăm o stare de liniște și claritate a minții.

Respirația conștientă ține anxietatea și stările depresive deoparte

CSÎD: Cum putem ține stările anxioase la depărtare prin respirație?

Delia Robescu: Este o modalitate foarte simplă și la îndemână: respirația conștientă. Oricând avem o stare de anxietate ne întoarcem cu atenția asupra propriei noastre respirații. Fie că suntem la birou sau acasă, încercăm să îndreptăm spatele, închidem ochii și începem să respirăm conștient. Inspirăm profund pe nas numărând până la patru, expirăm pe nas numărând până la patru.

Menținem tehnica pentru cel puțin un minut apoi observăm cât de mult s-a schimbat starea noastră de spirit după această practică simplă de respirație conștientă. Fiecare inspirație aduce în organism oxigen, energie proaspătă, liniște, pe fiecare expirație eliberăm toxine, stări anxioase și energii stagnate. Ca recomandare, repetați tehnica ori de câte ori simțiți nevoia, fie în casă (dar aerisiți bine încăperea) sau în aer liber.

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi
Senior Editor și Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile ... citește mai mult
Recomandare video
Cancerul de sân la femeile tinere: ce e de făcut?