Untul de arahide: cât este de sănătos?

Untul de arahide este o cremă tartinabilă extrem de gustoasă pe care din ce în ce mai mulți oameni o includ în dietă, mai ales că nu conține colesterol.
20.02.2021 | Necsoiu Alexandra
Untul de arahide: cât este de sănătos?
Untul de arahide: cât este de sănătos?

Untul de arahide a început să capete din ce în ce mai multă popularitate și printre români în ultimii ani. Cât de sănătos este? Cât putem să consumăm fără să ne afecteze silueta? Ce beneficii are el pentru sănătate? Aflăm răspunsurile de la nutriționistul Gianluca Mech.

Untul de arahide este o cremă tartinabilă extrem de gustoasă pe care din ce în ce mai mulți oameni o includ în alimentație, mai ales că nu conține colesterol, dar este foarte bogat în proteine și substanțe hrănitoare. Nutriționistul Gianluca Mech ne explică beneficiile acestui aliment.

Untul de arahide și colesterolul

„Arahidele conțin în mod natural proteine, grăsimi și fibre. Acestea conțin, de asemenea, două tipuri de grăsimi nesaturate, o parte importantă a unei diete echilibrate. Grăsimile monosaturate pot reduce nivelul colesterolului de lipoproteine cu densitate scăzută (LDL). Nivelurile ridicate de colesterol LDL pot crește riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral. Și grăsimile polinesaturate au același efect benefic asupra organismului. În plus, untul de arahide în sine nu conține colesterol”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

Cât unt de arahide putem consuma zilnic?

„Se recomandă ca aproximativ 5-6% din caloriile zilnice să provină din grăsimi saturate. Spre exemplu, o persoană ce consumă 2.000 de calorii pe zi, poate include în dieta sa aproximativ 13 grame de grăsimi saturate. Zilnic, am putea să consumăm cam 2 linguri de unt de arahide”, dezvăluie nutriționistul Gianluca Mech.

Untul de arahide: riscuri pentru sănătate

„Când consumați unt de arahide cu moderație și ca parte a unei diete echilibrate, nu există riscuri în ceea ce privește sănătatea. Ar fi însă recomandat să consumați unt de arahide pur, care nu conține alte ingrediente”, este de părere nutriționistul Gianluca Mech.

Aportul de zahăr și sare

„Majoritatea unturilor de arahide din comerț conțin zahăr adăugat. Deși alimentele cu adaos de zahăr pot face parte dintr-o dietă sănătoasă, cel mai bine este să limitați cât mai mult aportul acestei substanțe pentru o sănătate optimă. Cei care trebuie să urmeze o dietă săracă în sodiu ar trebui să aleagă pe cât posibil unt de arahide nesărat”, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.

Calorii

„O porție de 2 linguri de unt de arahide are aproximativ 188 de calorii. Pentru o persoană care consumă 2.000 de calorii pe zi, această cantitate ar reprezenta 9,4% din aportul zilnic de calorii. Este important să reținem că, pentru a nu acumula kilograme în plus, e nevoie să ardem mai multe calorii decât consumăm, ceea ce se face prin mișcare”, atrage atenția specialistul.