Trăieşte sănătos, mănâncă inteligent!

Dacă aveţi adolescenţi în grijă, aţi auzit măcar accidental aceste afirmaţii. Nu-i cicăliţi, pentru că trec prin schimbări majore, iar cicăleala doar va dăuna relaţiei părinte-copil. Încercaţi însă să le oferiţi informaţii corecte şi complete despre ceea ce se întâmplă în corpul lor. Şi lăsaţi-le apoi libertatea de decizie.
Trăieşte sănătos, mănâncă inteligent!

‘’Nu vreau să vorbesc cu părinţii mei pentru că sunt depăşiţi!’’, ‘’Nu mai vreau la şcoală!’’, ‘’Nu mă interesează să mănânc legume, fructe şi alte lucruri plictisitoare spuse de ai mei!’’.

Dacă aveţi adolescenţi în grijă, aţi auzit măcar accidental aceste afirmaţii. Nu-i cicăliţi, pentru că trec prin schimbări majore, iar cicăleala doar va dăuna relaţiei părinte-copil. Încercaţi însă să le oferiţi informaţii corecte şi complete despre ceea ce se întâmplă în corpul lor. Şi lăsaţi-le apoi libertatea de decizie. Este o idee pe care încearcă s-o transmită inclusiv Dana Nălbaru şi Florin Grozea.

Debutul pubertăţii normale se petrece, în cazul fetelor, de la 9 la 13 ani, iar la băieţi de la 10 ani la 13 ani şi jumătate. Începutul pubertăţii înseamnă dezvoltarea sânilor la fete şi creşterea testiculelor la băieţi. Urmează un salt de creştere în care fetele câştigă aproximativ 20-25 cm, iar băieţii 30 cm. Odată cu creşterea în înălţime, apare inerent şi un salt în greutate. Este momentul în care băieţii încep să aibă nevoie de 2.000 de kilocalorii zilnic, iar fetele de 1.800 de kilocalorii. Caloriile nu trebuie luate din fast food, dulciuri sau sucuri carbogazoase.

Proteinele sunt de bază!

Un adolescent are nevoie în fiecare zi de o masă hiperproteică. Variante există: de exemplu, poate consuma 100 de grame de carne macră din peşte, pui, vită, porc sau oaie. Carnea se face la grătar, la cuptor, în suc propriu. Nu sunt recomandate prăjelile. Se combină cu o salată mare de vegetale, cu o linguriţă de ulei şi atât. Nu are ce căuta în dietă combinaţia pâine, carne, vegetale şi nici combinaţia carne-cartofi. Aceasta deoarece atât pâinea, cât şi cartofii perturbă digerarea completă a cărnii, deci adolescentul nu va lua tot ce are nevoie din produsul animal.

Datorită meselor proteice, adolescenţii cresc. Nu este vorba doar despre creşterea în înălţime şi în greutate, ci şi de dezvoltarea organelor interne. Este vorba, de asemenea, de construirea unui sistem imunitar performant, deoarece anticorpii se nasc doar cu ajutorul proteinelor. 

Pagina 1 din 5
Cum arată micul dejun perfect?
Cum arată micul dejun perfect?
Cel mai nou articol Video:
Ce este atașamentul și cum îți influențează viața