Oana Trifu: De ce este important să mâncăm fructe și legume în 6 culori

Arată-mi culorile fructelor, legumelor, cerealelor din meniul zilnic, ca să îți spun câți nutrienți și antioxidanți ai dat corpului tău.
08.04.2021 | Mădălina Drăgoi
Oana Trifu: De ce este important să mâncăm fructe și legume în 6 culori
Foto: Shutterstock

Am dezbătut subiectul alimentației naturale de diverse culori cu Oana Trifu, expert în schimbarea stilului de viață, lifestyle blogger, absolvent al Facultății de Medicină și al cursului Food and Nutrition in Health and Wellbeing la Harvard Extension School în 2017.

CSÎD: Oana, tu vorbește des pe rețelele sociale și în articole despre alimentație și culorile sale. De ce?

Oana Trifu: E adevărat, vorbesc foarte des pentru că simt că această zonă este prea puțin atinsă în discuțiile despre alimentație sănătoasă, însă extrem de importantă.

Aveți grijă să puneți în farfurii zilnic alimente cât mai naturale și cât mai colorate

CSÎD: Explică mai pe larg, te rog…

Oana Trifu: Mâncarea nu înseamnă doar calorie, iar noi, mai ales noi, femeile, dar nici bărbații nu fac întotdeauna excepție, avem obiceiul de a număra caloriile și de a uita de toate celelalte beneficii pe care ni le oferă un aliment. Vreau să spun că, pe lângă energia furnizată de mâncare, mai primim și nutrienți care ne ajută corpul să funcționeze: vitamine, minerale și acești fitonutrienți, ingrediente din lumea vegetală care dau culoarea fructelor, legumelor și cerealelor integrale, la pachet cu o mulțime de beneficii.

Ce culori trebuie să conțină un meniu zilnic

CSÎD: Ce culori trebuie să regăsim într-o farfurie la fiecare din mesele din zi?

 Oana Trifu: Las întotdeauna clientelor mele multă libertate în alegerea momentului în care consumă „culorile” (deși încurajez consumul fructelor în prima jumătate a zilei). Dar aproape întotdeauna le îndemn să adauge progresiv culori în meniul zilnic până când ating 6 diferite: roșu, verde, mov, alb, galben și portocaliu.

CSÎD: Cum se consumă fructele, legumele, salatele ?

Oana Trifu: Le pot consuma crude, în salate, în supe și ciorbe, mâncăruri de orice fel, le pot consuma cum vor ele. Important este ca la final de zi să aibă curcubeul în meniul zilei!

Nu ocoliți alimentele mov!

CSÎD: Ce beneficii aduc alimentele mov, de exemplu?

Oana Trifu: Alimentele mov sunt probabil cele mai ocolite dintre toate culorile. Nu știu de ce, sunt delicioase (cui nu-i plac afinele, murele sau strugurii?) și extrem de benefice pentru sănătatea inimii, a ficatului, a creierului și, în cele din urmă a fiecărei celule din corp pentru că au rol antiinflamator și de protecție.

Oana Trifu, healthy lifestyle expert, foto Alina Botică
Oana Trifu, foto Alina Botică