Nucile de cocos, bune pentru inimă şi prevenirea diabetului

Nucile de cocos sunt delicioase şi totodată aduc numeroase beneficii pentru sănătatea corpului.
Nucile de cocos, bune pentru inimă şi prevenirea diabetului
FOTO: 123rf.com / Nucile de cocos, bune pentru inimă şi prevenirea diabetului

Întâlnim tot mai des nuca de cocos în alimentaţie. Fie alegem să o consumăm crudă, fie ca apă, ulei de cocos sau lapte de cocos. Nucile de cocos cresc în regiuni tropicale de mai bine de 4.500 de ani, dar au devenit tot mai cunoscute în prezent datorită gustului delicios şi potenţialelor beneficii pentru sănătate.

Un fruct bogat în nutrienţi

Spre deosebire de alte fructe bogate în carbohidraţi, nucile de cocos conţin mai degrabă grăsimi, dar şi proteine, anumite minerale importante şi o cantitate mică de vitamina B. Cu toate astea, nu sunt o sursă extraordinară de vitamine. Mineralele pe care le conţine ajută corpul să funcţioneze corespunzător. Este un fruct bogat în mangan, esenţial pentru sănătatea oaselor şi reglarea nivelului de colesterol. De asemenea, cocosul conţine o cantitate mare de fier şi cupru, care ajută la formarea celulelor roşii de sânge, la fel şi seleniu, un antioxidant important care protejează celulele. Iată valorile nutriţionale ale unei nuci de cocos crude:

  • Calorii- 354
  • Proteine- 3 grame
  • Carbohidraţi- 15 grame
  • Fibre- 9 grame
  • Grăsimi- 33 grame
  • Mangan- 75% din necesarul zilnic
  • Cupru- 22% din necesarul zilnic
  • Seleniu- 14% din necesarul zilnic
  • Magneziu- 8% din necesarul zilnic
  • Fosfor- 11% din necesarul zilnic
  • Fier- 13% din necesarul zilnic
  • Potasiu- 10% din necesarul zilnic

Ajută la sănătatea inimii

Există studii în urma cărora s-a descoperit că locuitorii din Polinezia care consumau frecvent nuca de cocos, aveau şanse mai mici să dezvolte probleme de inimă decât cei care urmau o dietă din Vest. De altfel, trebuie menţionat că locuitorii din Polinezia consumă totodată mai mult peşte şi mai puţine alimente procesate, aşadar este greu de spus dacă rezultatele se datorează consumului de cocos sau şi a altor aspecte din dietă.

În urma unui alt studiu la care au participat 1.837 de femei filipineze, în cazul celor care consumau mai mult ulei de cocos, aveau un nivel crescut de colesterol HDL (colesterol bun), dar totodată crescut era şi colesterolul LDL (colesterolul rău) şi trigliceridelor. S-a constatat astfel că uleiul de cocos are un efect neutru asupra nivelului colesterolului. Consumul de ulei de cocos extra virgin ajută la reducerea grăsimii de pe abdomen, iar acest lucru reprezintă un beneficiu pentru că excesul de grăsime din zona abdomenului creşte riscul apariţiei bolilor de inimă şi a diabetului.

Ajută la controlarea nivelului glicemiei

Cocosul este scăzut în carbohidraţi şi conţine un nivel ridicat de fibre şi grăsimi, care ajută la stabilizarea glicemiei. În urma unui studiu realizat pe şobolani s-a descoperit că nuca de cocos are efect antidiabetic, posibil datorită conţinutului de arginină. Arginina este un aminoacid important în funcţionarea corespunzătoare a celulelor pancreatice, care ajută la eliverarea hormonilor de insulină pentru reglarea nivelului glicemic din sânge. Atunci când şobolanii care sufereau de diabet s-au hrănic cu cocos, glicemia, nivelul insulinei şi glucoza arătau mult mai bine decât în cazul celor care nu au consumat cocos.

Conţine antioxidanţi puternici

Nuca de cocos conţine compuşi fenolici, acei antioxidanţi care ajută la protejarea celulelor împotriva oxidării. Pritnre aceştia se numără:

  • acidul galic
  • acidul cafeic
  • acidul salicilic

 

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Cristina Tănase Damian: despre prezența tatălui la naștere