Mic dejun sănătos? Transformă-l în cea mai „mare” masă a ta!

Micul dejun trebuie să fie cea mai “mare” masă a ta. Spun asta gândindu-mă şi la zicala: “Dimineaţa mănâncă singur, ia prânzul cu prietenii, iar cina las-o duşmanilor”.
Mic dejun sănătos? Transformă-l în cea mai „mare” masă a ta!

Micul dejun trebuie să fie cea mai “mare” masă a ta. Spun asta gândindu-mă şi la zicala: “Dimineaţa mănâncă singur, ia prânzul cu prietenii, iar cina las-o duşmanilor”.

De cele mai multe ori, ignori importanţa unui mic dejun, şi asta tocmai pentru că fie te grăbeşti să te pregăteşti de muncă şi nu ai timp, fie pentru că o consideri o masă mai puţin importantă, fie pentru că pur şi simplu aşa te-ai obişnuit. Sau crezi că dacă vei lua un covrig şi o cafea vei rezolva “problema”?

Dacă ţii la sănătatea ta, niciuna dintre aceste opţiuni nu constituie o variantă. Gândeşte-te cât de mult te afectează să începi ziua cu stomacul gol! Odată ce ai început ziua cu treburile pe care le ai de făcut, nivelul zahărului în sânge este destul de scăzut. Ai nevoie de o variantă foarte rapidă şi atunci, de cele mai multe ori, apelezi la produse de patiserie, care reprezintă o alegere nesănătoasă. O problemă reală este că micul dejun tradiţional înseamnă, de fapt, preparate mai puţin sănătoase.

La acest lucru ne gândim majoritatea dintre noi când spunem “mic dejun”: ouă prăjite, mezeluri, brânzeturi, produse de patiserie, cereale bogate în zahăr, hiperprocesate. Ele aduc în organismul nostru un aport caloric mare, dar uneori lipsit de substanţe nutritive foarte valoroase (în funcţie de ce alegem să mâncăm dimineaţa), care îţi vor ridica energia pe moment, aceasta scăzând apoi rapid şi brusc, urmată imediat de tendinţa de a mai “ronţăi” ceva.

Organismul uman se află dimineaţa după circa 8-10 ore de repaus. Pentru a-şi relua activitatea, are nevoie de energie, care nu înseamnă doar o doză zdravănă de cofeină, ci şi anumite alimente. Este foarte important să nu sari peste micul dejun, pentru că în acest fel sănătatea şi tonusul peste zi vor avea de câştigat.

Renunţarea la micul dejun predispune la oboseală, dar şi la un aport mai mare de alimente, de cele mai multe ori din cele care furnizează calorii în exces şi prea puţini nutrienţi benefici sănătăţii tale.

Între orele 8-10, organismul începe să funcţioneze la capacitatea maximă, iar în jurul orelor 9-10 secreţia gastrică atinge nivelul fiziologic, splina şi pancreasul ajung la capacitate maximă în jurul orei 10 şi în jurul orei 11 activitatea cerebrală este cea mai intensă. Cu alte cuvinte, organismul este “turat” la maxim.

Pentru a resista şi pentru ca tu să fii în formă toată ziua, să fii capabilă să îţi duci la bun sfârşit toate sarcinile, organismul tău are nevoie de “combustibil”, astfel încât toate aceste procese fiziologice să se desfăşoare într-un ritm normal.

Vezi aici ce conţine micul dejun ideal!

Sursa: “Sport, dietă şi vedete”, Florentina Opriş

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Matei Bâră: radioterapia în cancerele din sfera ORL