Masa de Crăciun: cum să o faci mai sănătoasă

Pentru a evita orice tip de probleme legate de masa de Crăciun, nutriționistul Gianluca Mech ne oferă câteva sfaturi de care să ținem cont.
25.12.2020 | Necsoiu Alexandra
Masa de Crăciun: cum să o faci mai sănătoasă
Masa de Crăciun: cum să o faci mai sănătoasă

Tentațiile culinare sunt în această perioadă extrem de mari, deoarece sărbătorile de iarnă vin la pachet cu preparate absolut delicioase, de la care tuturor ne este greu să ne abținem. Nutriționistul Gianluca Mech ne oferă însă câteva sfaturi pe care să le urmăm pentru masa de Crăciun.

Pentru a evita orice tip de probleme în perioada Crăciunului, nutriționistul italian Gianluca Mech ne oferă câteva sfaturi prețioase de care ar fi bine să ținem cont. Iata ce trebuie să avem în vedere pentru o masă Sănătoasă de Crăciun!

Masa de Crăciun: Totul cu măsură

Trebuie să ne amintim că de Sărbători nu trebuie să mâncăm mai mult decât o facem în mod obișnuit. Putem să ne delectăm cu bunătățile special pregătite cu această ocazie. Este însă important să fim prudenți și să consumăm totul cu măsură. Altfel, nu doar că vom acumula kilograme în plus, dar vom și risca probleme de sănătate.

Testul celor 10 minute

”Durează câteva minute până când stomacul transmite către creier semnalul că e sătul. După ce ați savurat primul fel de mâncare, faceți o pauză de 10 minute. Beți niște apă. Apoi, continuați cu felul următor doar dacă simțiți încă senzația de foame”, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.

Păstrați distanța

De Sărbători, stați cât mai departe de masa pe care sunt așezate toate bunătățile. Astfel, tentația va fi mai mică. Nu veți risca să mâncați chiar fără să vă dați seama, în timp ce spre exemplu purtați o conversație. Dacă știți că aveți obiceiul să ronțăiți mai mereu câte ceva, luați mai bine o bomboană mentolată ce vă va ține ocupați o perioadă de timp.

Nu vă așezați înfometați la masă

”Înainte de a vă așeza la masa, mâncați ceva ușor ca să nu aveți o senzație prea accentuată de foame. Atunci când ne este foarte foame, avem tendința de a mânca mai mult decât avem în realitate nevoie. Câteva felii de mere cu unt de arahide sau o felie de pâine integrală cu piept de curcan și brânză săracă în calorii vă pot fi de ajutor în astfel de situații”, adaugă nutriționistul Gianluca Mech.

Evitați alcoolul pe stomacul gol

Consumul de alcool crește apetitul și ne diminuează abilitatea de mânca controlat. În plus, are destul de multe calorii. Un pahar de vin, bere sau un cocktail variază între 150 și 225 de calorii. Dacă beți mai mult de un pahar, aveți grijă să consumați câte un pahar de apă între băuturi.

Masa de Crăciun: Fructe și legume

”Pe masa de Crăciun trebuie să se regăsească fructe și legume. Fie că sunt sub formă de salată, legume la grătar sau tot felul de combinații delicioase. Aveți însă grijă să nu fie combinate cu sosuri grele sau unt foarte gras”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

Nu faceți cumpărăturile pe stomacul gol

Atunci când faceți cumpărăturile pentru masa de Crăciun, nu le faceți pe stomacul gol. Evitați astfel să fiți tentați de mirosurile îmbietoare din magazine. Veți economisi și bani necumpărând o mulțime de lucruri care nu vă trebuiesc cu adevărat. În plus, masa de Sărbători va fi lipsită de unele tentații.

Masa de Crăciun: Fiți atenți la ceea ce contează cu adevărat

”Deși mâncarea este o parte integrantă a Sărbătorilor, e important să ne amintim că nu doar asta contează. Pune mai degrabă accentul pe timpul petrecut cu oamenii care îți sunt alături. Chiar dacă anul ăsta sunt mai puțini decât de obicei. Savurează timpul petrecut în compania lor și bucură-te de asta mai mult decât de bunătățile de pe masă”, este recomandarea nutriționistului Gianluca Mech.

Fă mișcare

Dansul este o modalitate excelentă de a arde unele calorii de Sărbători. Cum petrecerile sunt însă interzise anul acesta, poți sugera o plimbare în aer liber înainte de masă sau chiar înainte de desert.

Mic dejun sănătos

”Începeți-vă ziua cu un mic dejun sănătos. Spre exemplu, o porție de terci de ovăz cu fructe de pădure și puțină scorțișoară. Ovăzul reglează nivelul zahărului din sânge, ceea ce vă ajută să vă controlați apetitul pe tot parcursul zilei. Puteți adăuga și puțin iaurt probiotic, care ajută la susținerea sistemului imunitar și la promovarea sănătății digestive”, mai spune specialistul.