Dieta pentru picioarele umflate

Ai picioarele umflate și dureri la nivelul membrelor inferioare? Aceste simptome pot fi semnele unei boli venoase.
23.05.2022
Dieta pentru picioarele umflate
FOTO: Shutterstock

Ai picioarele umflate și dureri la nivelul membrelor inferioare? Aceste simptome pot fi semnele unei boli venoase. Află de la nutriționistul Gianluca Mech de ce apare această afecțiune și cum se poate trata astfel încât să nu se agraveze în timp.

Cum tratăm picioarele umflate prin dietă?

Consumă apă

E important să știm că hidratarea intensă poate duce la reducerea acestor simptome. Atunci când organismul nu este suficient hidratat, el reține foarte ușor orice lichid. În consecință, pot apărea și probleme precum picioarele umflate. Recomand așadar consumul de 8-10 pahare de apă în fiecare zi.

Plus de magneziu

Dacă vă confruntați cu retenția de apă, e posibil să aveți o deficiență de magneziu. Astfel, consumul de alimente bogate în magneziu poate ajuta. Alimentele bogate în magneziu sunt:

  • migdale
  • tofu
  • caju
  • spanac
  • ciocolata neagra
  • brocoli
  • avocado

Reducerea aportului de sodiu

Reducerea aportului de sodiu poate ajuta la scăderea riscului de picioare umflate. Optează pentru versiuni cu conținut scăzut de sodiu ale alimentelor tale preferate și încearcă să te abții pe cât posibil de la a consuma sare.

Potasiul, un aliat de nădejde

„Deficiența de potasiu poate contribui la creșterea tensiunii arteriale și la retenția de apă. Dacă nu aveți restricții alimentare, luați în considerare consumul de alimente care conțin potasiu, cum ar fi:

  • cartofi dulci
  • fasole albă
  • banane
  • somon
  • fistic
  • pui”, spune nutriționistul Gianluca Mech.

Supliment natural pentru circulație sănătoasă

„Problemele de acest gen pot fi remediate și cu ajutorul suplimentelor lichide pe bază de plante naturale, special concepute pentru reglarea circulației. Atenție, însă, să nu alegeți orice supliment găsit în comerț sau online, ci acelea recomandate de nutriționiști, dovedite a fi eficiente, fără coloranți, zahăr, sau compuși chimici problematici”, spune specialistul în nutriție.

Recomandare video
Tensiune crescută în sarcină: ce e de făcut explică dr. Ingrid Gheorghe, Sanador