Dieta Paleo: avantaje şi dezavantaje!

Dieta Paleo, cunoscută şi sub numele de „Dieta omului primitiv”, a fost una dintre cele mai căutate diete în 2013 şi la începutul lui 2014. Pe lângă faptul că are un nume „catchy”, are şi un „slogan” destul de promiţător: Dacă „oamenii peşterilor” nu le mâncau, nici tu nu ar trebui”, referindu-se binînţeles la cereale, lactate, alimente procesate, zahăr, alcool şi aşa mai departe. Şi totuşi, este această dietă într-adevăr bună pentru tine? Iată o listă cu „pro şi contra” pe care trebuie să o ştii!
Dieta Paleo: avantaje şi dezavantaje!

Dieta Paleo, cunoscută şi sub numele de „Dieta omului primitiv”, a fost una dintre cele mai căutate diete în 2013 şi la începutul lui 2014.

Pe lângă faptul că are un nume „catchy”, are şi un „slogan” destul de promiţător: Dacă „oamenii peşterilor” nu le mâncau, nici tu nu ar trebui”, referindu-se binînţeles la cereale, lactate, alimente procesate, zahăr, alcool şi aşa mai departe.

Şi totuşi, este această dietă într-adevăr bună pentru tine? Iată o listă cu „pro şi contra” pe care trebuie să o ştii!

Dieta Paleo – avantaje:

  • Dacă vine ambalat, nu trebuie mâncat! Nici măcar nu trebuie să te gândeşti la asta, sau să stai pe gânduri. Pur şi simplu, eviţi mâncărurile procesate care, de cele mai multe ori, sunt scăzute în nutrienţii dar au un număr ridicat de conservanţi toxici.
  • Evită elimentele bogate în zahăr şi făină! Această restricţie poate fi extrem de benefică pentru persoanele care sunt sensibile la carbohidraţi sau care sunt „dependenţi” de ei. Nu trebuie să calculezi cantitatea de carbohidraţi pe care o mănânci nici ce carbohidraţi ai voie să mănânci. Răspunsul este simplu: doar cei din fructe şi legume!
  • Stai departe de sare! Majoritatea oamenilor mănâncă aproximativ de două ori mai multă sare decât au nevoie. Dieta Paleo te ajută să eviţi cele mai mari surse ascunse de sare: păine şi alte făinoase coapte sau alte mâncăruri procesate, cum ar fi supa, brânza sau mâncărurile congelate.
  • Mănânci multe fructe şi legume sănătoase, cum ar fi fructele de pădure şi legumele rădăcinoase. Aceste alimente sunt extrem de bogate în fibre şi nutrienţi, ajutând la reducerea colesterolului şi la prevenirea bolilor de inimă, reducând considerabil riscul de diabet sau cancer.

Dieta Paleo – dezavantaje:

  • Sunt evitate, fără a fi necesar, anumite alimente sănătoase! Boabele şi oleaginoasele (alune, migdale, fistic, caju, etc) nu sunt incluse în dietă, probabil pentru că ele conţin prea mulţi carbohidraţi. Totuşi, ele au un conţinut ridicat de fibre şi proteine benefice şi merită un loc important în farfuria oricui.
  • Lactatele sunt complet interzise! Ceea ce înseamnă că vei rămâne, curând, fără calciu şi Vitamina D.
  • Mesele „permise” în Dieta Paleo nu sunt tocmai rapid de preparat, ceea ce înseamnă că nu vei avea tot timpul posibilitatea de a le respecta.
  • Este, probabil, una dintre cele mai scumpe diete existente până în prezent. Somonul sălbatic sau carnea de vită bio pot lua o „muşcătură” destul de mare din bugetul tău.
Frumuseţe fără foame? DA!
Frumuseţe fără foame? DA!