Dieta minestrone: scapă de 7 kilograme în doar 7 zile!

Dieta cu supă deasă (minestrone) este una dintre cele mai de success diete pentru că promite să te slăbească în scurt timp.
Dieta minestrone: scapă de 7 kilograme în doar 7 zile!

Dieta cu supă deasă (minestrone) este una dintre cele mai de success diete pentru că promite să te slăbească în scurt timp. Durează o săptămână şi te poate face să pierzi 7 kilograme. Dieta cu supă deasă este un regim potrivit numai pentru persoanele care au, într-adevăr, nevoie să slăbească 7-8 kg şi nu este recomandat celor care vor doar să scape de 1, 2 kilograme în plus.

Această dietă prevede ca în fiecare zi – ca masă principal şi ca aliment ce se poate consuma la discreţie – supa deasă şi nu se calculează caloriile; se reduce puternic consumul de carbohidraţi şi de grăsimi, astfel încât organismul să recurgă şa depozitele de grăsime pentru a-şi procura energia.

Alături de supa deasă se mai consumă sucuri de fructe, peşte, grătar, iaurt şi zarzavaturi.

Cele două faze ale dietei

Dieta se compune dintr-o primă fază depurativă, care durează trei zile, în care sunt consumate doar legume şi fructe; este de preferat să se înceapă cura la sfârşit de săptămână sau atunci când ai mai mult timp la dispoziţie, deoarece în această fază pot apărea dureri de cap, de spate, diureză abundentă şi evacuări frecvente. Din supă trebuie excluse legumele care conţin carbohidraţi şi sunt de preferat să fie folosite: ceapa, prazul, varza, dovleceii, spanacul, sfecla, condimentele şi mirodeniile.

În a doua fază trebuie controlată greutatea în dimineaţa celei de a patra zile (când ar trebuie să fii mai uşoară cu cel puţin 2 kilograme, însă nu mai mult de 3; în acest caz trebuie să îmbogăţim micul dejun cu 3-4 felii de pâine integral prăjită şi prânzul cu 120-140 de grame de paste sau de orez integrale) şi în dimineaţa celei de a opta zile (când ar trebui să fii cu cel puţin 5 kilograme mai slabă).

În cea de a cincea şi a şasea zi trebuie să bei cel puţin 2 l de apă. În caz de constipaţie, poţi consuma tărâţe, iar în caz de balonare, fermenţi lactici vii.

Dieta Minestrone – Argumente Pro şi Contra

Pro: nefiind necesar calculul caloriilor, dieta poate fi repetată pe parcursul anului.

Contra: nu este echilibrată nutriţional şi este foarte restrictivă din punct de vedere al caloriilor pe care le conţine; cu siguranţă ajută la slăbit, dar nu poate fi urmată o perioadă lungă de timp fiindcă nu satisface necesarul natural de carbohidraţi, săruri minerale, vitamine şi fibre care în anumite cazuri chiar se elimină.

Indicată în caz de supraponderalitate marcată (cel puţin 7-8kg).

Contraindicată: dacă nu este urmată perioade lungi, nu prezintă contraindicaţii deosebite.

Exemplu de meniu pentru trei zile:

LUNI

Mic dejun: cafea sau ceai, mere şi pere.

Ora 10.00: suc de fructe fără zahăr.

Prânz: supă deasă şi mere.

Ora 16.00: suc de fructe fără zahăr.

Cină: supă deasă şi pere.

MARŢI

Mic dejun: cafea.

Ora 10.00: ceai.

Prânz: supă deasă şi legume alese dintre cicoare, sfeclă, andivă, broccoli.

Ora 16.00: cafea sau ceai.

Cină: supă deasă şi 200 g cartofi fierţi cu 10 g unt.

MIERCURI

Mic dejun: cafea sau ceai, ananas şi pere.

Ora 10.00: suc de fructe fără zahăr.

Prânz: supă deasă, morcovi şi anghinare la aburi.

Ora 16.00: suc de fructe fără zahăr.

Cină: supă deasă, vinete, ardei graşi şi dovlecei la grătar.

Sursa: „Antologia dietelor”, editura Litera (www.litera.ro)