De ce e bine să consumăm fitonutrienţi

Pe lângă proteine, carbohidraţi, grăsimi, vitamine şi minerale, multe legume şi fructe conţin fitonutrienţi, elemente extrem de importante pentru sănătate. Prezenţa acestora este semnalată de culoarea vegetalelor.
De ce e bine să consumăm fitonutrienţi

Pe lângă proteine, carbohidraţi, grăsimi, vitamine şi minerale, multe legume şi fructe conţin fitonutrienţi, elemente extrem de importante pentru sănătate. Prezenţa acestora este semnalată de culoarea vegetalelor. Astfel, cu cât acestea sunt mai viu colorate, cu atât mai mult abundă în fitonutrienţi.

Majoritatea regimurilor alimentare sănătoase pun accent pe prezenţa legumelor şi fructelor în proporţie de 50 la sută în consumul zilnic. Şi cu cât sunt mai variate şi mai colorate, cu atât mai bine pentru organism.

Aceasta pentru că varietatea de fitonutrienţi este benefică pentru sănătatea sistemului cardiovascular, pentru protecţia oculară, pentru scăderea riscului de cancer şi pentru a împiedica acumularea de grăsimi în vasele de sânge.

Cei mai cunoscuţi fitonutrienţi sunt licopenul, flavonoidele, alfa-beta carotenul, criptoxantina, luteina şi zeaxantina.

Specialistul britanic în nutriţie Sandra Nissenberg recomandă combinaţii viu colorate de legume şi fructe, tocmai pentru a beneficia la maximum de fitonutrienţi. Aceasta a întocmit o listă a alimentelor benefice în funcţie de culori! Iată care sunt cele care vor fi la modă în farfurie, indiferent de vremuri!

Roşu: tomate, pepene, grepfrut

Violet: struguri, mure, mere, prune, vinete

Portocaliu: cartofi dulci, mango, morcovi, caise, pepene, dovleac

Portocaliu/galben: portocale, clementine, piersici, papaya, necatarine

Galben: porumb

Verde: varză de Bruxelles, broccoli fasole verde, mazăre, spanac, kale

Albastru: coacăze  

4 tipuri de ouă pentru masa de Paşte
4 tipuri de ouă pentru masa de Paşte
Cel mai nou articol Video:
Armando Lungu: despre vegetarianism și activitatea fizică