Cum ne ajută murăturile imunitatea

Medicul nutriționist sportiv Șerban Damian explică ce rol au murăturile și portocalele, lămâile pentru păstrarea sănătății.
16.11.2021
Cum ne ajută murăturile imunitatea
foto: Shutterstock

În ultimul an și jumătate s-a vorbit tot mai mult despre sistemul imunitar, despre vitamine, alimente și stil de viață sănătos.  Sistemul imunitar este prima linie de apărare a organismului împotriva bolilor. Sistemul nostru imunitar folosește un sistem de celule și substanțe din corp pentru a lupta împotriva virusurilor, bacteriilor dăunătoare și paraziților. Un sistem imunitar mai puternic înseamnă mai puține riscuri de a ne îmbolnăvi.

 

Alimente fermentate – sunt extrem de benefice pentru sănătate. ”Legumele fermentate precum murăturile, varza murată conțin bacteriile lactice care ne întăresc sistemul imunitar. Ușor de preparat acasă, varza murată este principalul mare aliat. Este bogată în fibre și vitamine A, C, K și diverse vitamine B. Este, de asemenea, o sursă bună de fier, mangan, cupru, sodiu, magneziu și calciu” explică dr. Șerban Damian. Mai picant decât varza murată, kimchi-ul este, de asemenea, o formă de varză fermentată. Conține vitaminele A, B1, B2 și C și minerale precum fier, calciu și seleniu. ”Pe lângă murături nu uita de iaurt, brânză de vaci și chefir.  Diferite studii au arătat că dacă consumăm regulat chefir acesta poate ajuta la: combaterea bacteriilor, reducerea inflamației și creșterea activității antioxidante” a mai adăugat nutriționistul. Cercetătorii susțin însă că sunt necesare mult mai multe studii pentru a demonstra modul în care chefirul ajută la prevenirea bolilor.

Ce citrice sunt recomandate pentru imunitate?

Citricele – în mod special portocalele, mandarine, lămâi și kiwi care sunt o sursă excelentă de vitamina C. ”Mai multe studii în curs de desfășurare au arătat că Vitamina C contribuie la apărarea imună susținând funcția celulară și protejând împotriva stresului oxidativ din mediul înconjurător (radicali liberi și poluanți). Cel mai bun mod de a obține vitamina C este prin consumul de portocale, căpșuni, kiwi și grapefruit. Ca și în cazul celorlalte alimente, nu există studii suficiente care să demonstreze ajutorul concret pe care vitamina C îl are asupra sistemului imunitar” a mai adăugat dr. Șerban Damian.

Dr Serban Damian
Dr Șerban Damian, foto arhivă personală
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras