Cine suferă de aceste boli NU trebuie să țină post mai mult de 5 zile!

21.11.2022
Cine suferă de aceste boli NU trebuie să țină post mai mult de 5 zile!
Sursa foto: Shutterstock

Postul alimentar este cunoscut de mii de ani de către oameni și ținut cu diverse motivații, de la dimensiunea religioasă până la cea de menținere a sănătății sau de detoxifiere a organismului.

Important este ca alimentele pe care alegem să le consumăm să includă macronutrienți și micronutrienți într-o proporție adecvată necesarului caloric. În categoria macronutrienților întâlnim proteinele, glucidele și lipidele, iar în cea a micronutrienților, vitaminele și mineralele.

Beneficiile postului pentru sănătate

Postul ca regim poate reprezenta o restricție alimentară bine-venită pentru organism, cu condiția să alegem inteligent preparatele alimentare consumate în această perioadă.

Este postul pentru toți? Răspunsul e nu!

Gravidele și mamele care alăptează au interdicție la post, pentru că alimentația lor nu trebuie să fie lipsită de nutrienți.

„De asemenea, pacienții care suferă de tuberculoză, diabet zaharat și boli metabolice, anemie, boli psihice, persoanele în vârstă nu ar trebui să țină post mai mult de 5 zile. Copiii și adolescenții nu ar trebui să țină post, deoarece sunt în perioada de creștere, când organismul are nevoie de minerale, vitamine și macronutrienți pentru a se dezvolta”, declară dr. Natalia Horobet-Rahota, medic primar diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice.

Recomandări dietetice pentru post

Potrivit medicului, dieta în timpul postului, dacă este bine echilibrată, poate asigura toți nutrienții de care avem nevoie. Prin urmare, trebuie să respecte raportul dintre principiile alimentare şi necesarul caloric individual calculat în funcţie de vârstă, sex, greutate, înălţime, activitate fizică.

Iată câteva recomandări în acest sens:

  • mănâncă puțin și des – este recomandat să avem 3 mese pe zi și 2 gustări
  • trebuie introduse in meniul zilnic proteine vegetale, cum sunt fasolea boabe, ciupercile, mazărea, năutul, lintea, soia și fructele oleaginoase (alune, nuci, migdale)
  • evitați să cumpărați produse procesate cum sunt mezelurile de post, pateul vegetal, foietajul de post, covrigeii de post, deoarece sunt bogate caloric, dar și în aditivi și coloranți alimentari
  • consumați cât mai multe fructe și legume crude
  • faceţi mișcare 150 de minute pe săptămână și nu uitaţi să vă hidrataţi corespunzător
  • evitaţi excesul de alimente cu conținut crescut de glucide (pâine, cartofi, paste făinoase, orez, fructe deshidratate) care predispun la exces ponderal şi cresc glicemia la persoanele cu diabet zaharat
  • evitaţi alimentele prăjite
  • consumaţi zilnic ciorbe sau supe cremă
Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee