Alimente pentru un creier in forma

In primul rand, ai ne­voie de cateva grasimi bune.
Alimente pentru un creier in forma
Alimente pentru un creier in forma

10.000 de celule mor zilnic in creierul uman si nu se mai regenereaza niciodata. Si, totusi, acest organ este cel mai performant din specia animala. Asta nu inseamna ca nu se „respecta”: creierul consuma un sfert din energia intregului corp, iar ca sa functioneze perfect are nevoie de cea mai potrivita hrana.

Activitatea fizica sau intelectuala intensa sau pur si simplu stre­­sul zilnic obosesc cre­ie­rul cu o viteza fantastica. Din fericire, acesta nu cla­cheaza, ci doar iti trimite semnale ca trebuie sa te ali­mentezi urgent. Bine ar fi daca te-ai alimenta exact dupa nevoile celei mai per­for­mante masinarii bio­lo­gice.

In primul rand, ai ne­voie de cateva grasimi bune. Acidul docosahexaenoic sau DHA este cel mai pu­ternic din grupa grasimilor Omega 3. Il poti lua din peste gras, dar si din de­licatele fructe de mare.

O alta grasime Omega 3 se numeste EPA si se gaseste in untura de peste. Pentru ca e neplacut sa mananci untura, alege in schimb un crap mare, care de obicei este foarte gras, si pre­pa­ra-l la cuptor cu multe le­gume. In felul acesta, vei ingera EPA fara dificultate.

Un alt acid esential pentru creier este cel linoleic pe care ni-l ofera cu ge­ne­ro­zitate nucile, semintele de in, dar si toate verdeturile din piata cu conditia sa fie consumate crude. Toti nutritionistii pledeaza pentru un consum de peste gras de cel putin 2 ori pe saptamana, dar creierul tau nu s-ar supara daca i-ai da zilnic macar cateva grame de peste!

Vreau sa ma concentrez. Cum procedez?

Daca te afli intr-o perioada in care trebuie sa retii multa informatie, ai nevoie de un regim special. Acetilcolina este un neurotransmitator indispensabil in procesul de memorare.

Acetilcolina se gaseste in galbenusul de ou (alimentul care are proteinele de cea mai buna calitate), dar si in carne, branzeturi, germeni de grau, varza si broccoli. Desi creierul are in mod evident nevoie de asa numitele grasimi bune, exista 2 plante care, arata studiile, il stimuleaza eficient. Una dintre acestea este rozmarinul care creste cu 15% capacitatea de memorare pe timp lung.

Un efect asemanator e oferit de salvie. Se pare ca aceasta planta creste fluxul de substante chimice care ajuta la transmiterea mesajelor catre creier. Salvia si rozmarinul sunt considerate condimente si, de obicei, preparate termic alaturi de alte alimente.

Acesta e motivul pentru care specialistii recomanda sa le pisam (pentru un gust mai intens) si sa le presaram peste carne sau legume dupa ce acestea au fost fierte sau coapte, pentru ca doar asa ajuta materia cenusie.

60%din creierul nostru e constituit din lipide

Citeste si Nu uita de memoria ta!
                Brain Bag

Cel mai nou articol Video:
Nora Neghină, psiholog: ce determină comportamentul adictiv