Adevărul despre miere și îngrășare. Cori Grămescu: Este 100% fructoză și nu are niciun beneficiu nutrițional demonstrat

12.09.2022
Adevărul despre miere și îngrășare. Cori Grămescu: Este 100% fructoză și nu are niciun beneficiu nutrițional demonstrat
Mierea este 100% fructoză și îngrașă/ FOTO; Shutterstock

Mierea îngrașă sau nu? Cori Grămescu, antrenor fitness și specialist în nutriție, a vorbit în cadrul unui interviu CSID despre îndulcitorii calorici și cei necalorici, care nu sunt indicați pentru persoanele care vor să slăbească. Experta a vorbit și despre miere, un îndulcitor caloric care ne îngrașă și care nu este indicat în curele de slăbire. 

Îndulcitorii calorici: Tot ce are gust dulce și calorii crește nivelul de insulină

„Îndulcitorii calorici: aici intră derivatele de zahăr, de fructoză: miere, sirop de agave, sirop de fructoză din amidon de porumb, zahăr de cocos, de palmier.

Tot ce are gust dulce și calorii crește nivelul de insulină, fructoza aceea concentrată crește riscul de ficat gras, care la rândul ei dă rezistență la insulină.

Deci nu este bine să consumăm deloc aceasta categorie de alimente, inclusiv mierea. Este fructoză 100%, nu are niciun beneficiu nutrițional demonstrat științific. Doar noi și bulgarii o consumăm în scop terapeutic. Trebuie să avem grijă să eliminăm această categorie din alimentația noastră uzuală. Nu se întâmplă nimic dacă consumam din când în când, însă nu e recomandată constant”, explică Cori Grămescu.

Mierea îngrășă însă atunci când este consumată în cantități mari sau foarte des. Un consum ocazional este inofensiv.

Citiți și: Miere sau zahăr? Dr. Mihaela Bilic dă verdictul care te va pune serios pe gânduri!

Gori Grămescu, despre îndulcitorii necalorici: Pot să îngrașe

„Indulcitorii necalorici – ce fac foarte rău in corpul nostru este ca ne cresc insulina, în absența aportului caloric și în absența aportului glucidic, iar asta ne face sa ne îngrășăm. Această insulină care rămâne în corpul nostru, ne face sa ne îngrășăm.

De asta, persoanele care beau multe băuturi carbogazoase light se îngrașă la fel ca persoanele care beau băuturi carbogazoase nelight. Mulți dintre îndulcitorii din prezent folosesc sucraloza, iar aceasta are aceasta proprietate de a da creștere de insulina. Sistemul nostru hormonal difuz, care ține de sistemul digestiv, reacționează cumva la gustul dulce, nu neapărat la zahăr”, explică Cori Grămescu

„Este bine să ne obișnuim cu gustul natural al ingredientelor neprocesate pentru ca acel gust moderat dulce va regla apetitul, modul în care răspundem la mâncare și ne săturam.” 

Cristina Tudor
Cristina Tudor
Și-a început activitatea în jurnalismul online în redacția Digi24, în 2014, unde a petrecut câțiva ani buni. Acolo a redactat articole în toate domeniile, însă cu timpul a început să se contureze o predilecție către subiectele legate de sănătate, realizând inclusiv o campanie ce ... citește mai mult
Recomandare video
Top 5 alimente sănătoase care îngrașă