5 sfaturi de la Antonio Passarelli pentru părinţii preocupaţi de alimentaţia copiilor

Ca părinţi, suntem preocupaţi de alimentaţia sănătoasă pentru copiii noştri, dar mai mult decât atât, ne dorim să-i educăm, să devină responsabili şi să poată lua singuri decizii legate de propria sănătate. Şi cum deprinderile sănătoase se formează cel mai bine prin joc, Ziua Copilului a fost serbată în weekend-ul trecut de copii într-un mod inedit: s-au întrecut în ateliere de gătit sau făcut cocktailuri, sub atenta supraveghere a simpaticului bucătar italian Antonio Passarelli.
08.06.2016
5 sfaturi de la Antonio Passarelli pentru părinţii preocupaţi de alimentaţia copiilor

Ca părinţi, suntem preocupaţi de alimentaţia sănătoasă pentru copiii noştri, dar mai mult decât atât, ne dorim să-i educăm, să devină responsabili şi să poată lua singuri decizii legate de propria sănătate. Şi cum deprinderile sănătoase se formează cel mai bine prin joc, Ziua Copilului a fost serbată în weekend-ul trecut de copii într-un mod inedit: s-au întrecut în ateliere de gătit sau făcut cocktailuri, sub atenta supraveghere a simpaticului bucătar italian Antonio Passarelli. 

Specialiştii în dezvoltarea copiilor recomandă ca începând de la vârste mici copiii să fie încurajaţi să participe în activităţile gospodăreşti, mai ales la cele din bucătărie şi la pregătirea meselor. Astfel, micuţii se iniţiază în viaţa cotidiană a familiei, îşi îmbogăţesc cunoştinţele şi sistemul de relaţionare socială.

Amfitrionul evenimentului, Antonio Passarelli, a dat câteva sfaturi de care orice părinte ar trebui să ţină cont când vine vorba de alimentaţia copiilor: 

1. Mic dejunul încarcă bateriile pentru toată ziua, aşa că cel mai bine e să îţi educi copilul de la vârste cât mai mici să mănânce dimineaţa. Dacă reuşeşti asta, sunt mari şanse să păstreze acest obicei toată viaţa!

2. Copiii sunt mai dispuşi să mănânce ori să încerce ceva nou dacă participă la prepararea bucatelor. Este benefic şi distractiv atât pentru părinte, cât şi pentru copil, să gătească şi să se distreze împreună. Ba chiar şi implicarea celui mic în cumpărarea alimentelor este recomandată!

3. Toate culorile tari din fructe şi legume provin din substantele naturale ale plantelor, care au efecte benefice asupra corpului. Nu degeaba nutriţioniştii recomandă o hrană cât mai colorată în fiecare zi! Pune-i copilului în farfurie mâncăruri şi gustări pline de culoare, iar dacă fructele şi legumele sunt tăiate şi aranjate în forme atractive, cu siguranţă le va savura!

4. Fără zahăr! Zahărul nu conţine substanţe nutriente şi nu aduce beneficii organismului! E o sursă de calorii goale, creează dependenţă şi, pe termen lung, dăunează corpului. În orice situaţie puteţi să înlocuiţi acest ingredient cu mierea.

5. Toate gustările pe care le daţi copilului trebuie să fie sănătoase, simple şi gustoase, iar atunci când nu aveţi timp să pregătiţi ceva, cea mai simplă opţiune sunt fructele. O altă variantă la-ndemână e ca în iaurtul natural să adăugaţi fie un fruct proaspăt, fie nuci ori seminţe cu miere.

Evenimentul a cuprins ateliere creative cu fructe şi legume, pentru copiii cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani şi competiţie de gătit pentru categoria de vârstă 8-14 ani. La sfârşit a avut loc partea cea mai distractivă, ”parada farfuriilor”, când fiecare a avut prilejul de a gusta din ce au pregătit ceilalţi. 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Recomandare video
Cancerul de sân la femeile tinere: ce e de făcut?