5 obiceiuri alimentare sănătoase de sărbători

În pragul Sărbătorilor de iarnă, obiceiurile alimentare sănătoase sunt deseori abadonate din cauza agitației și a deliciilor de tot felul. Iar acest aspect poate duce la îngrășare.
04.12.2022
5 obiceiuri alimentare sănătoase de sărbători
5 obiceiuri alimentare sănătoase de sărbători sursa foto: Shutterstock

Mereu a existat și un pic de dezamăgire în perioada Sărbătorilor de iarnă. De cele mai multe ori, simțim că tentația este atât de mare încât nimeni și nimic nu ne poate ajuta să ne abținem de la  mâncărurile de la masa de Crăciun.

Majoritatea oamenilor au impresia că există doar două modalități prin care poți sărbători Crăciunul: să ignori toate bunătățile și să încerci să mănânci sănătos sau să uiți de toate obiceiurile alimentare sănătoase și să te bucuri din plin de toate preparatele pregătite.

Adevărul este că există posibilitatea de a te bucura de tot ceea ce perioada Sărbătorilor îți poate oferi și în același timp, să rămâi sănătos pe durata întregii perioade. Totul depinde de setarea unor obiceiuri alimentare sănătoase care nu vor sta în calea fericirii tale în această perioadă magică. Dacă reușești să respecți câtuși de puțin aceste obiceiuri sănătoase, te vei simți satisfăcut și bine în propriul tău corp. În caz contrar, corpul tău va acumula un număr de kilograme nedorite.

1. Adaugă fibre și proteine

Cea mai bună modalitate prin care să te poți bucura de toate bunătățile mesei de Crăciun, fără să exagerezi, este să recurgi la mici gustări bogate în surse de proteine și fibre. Acestea sunt sățioase și te vor stopa să mănânci prea mult la masa de Crăciun. Porțile vor fi limitate și astfel, te poți bucura de orice fel de mâncare fără să te gândești la kilogramele în plus.

2. Menține-te hidratat

A bea apă pe tot parcursul zilei poate fi de mare ajutor în a-ți menține corpul hidratat și sănătos. Mulți oameni tind să confunde setea cu foamea. Când se întâmplă acest lucru, ai tendința de a merge spre frigider și de a-ți umple stomacul cu diferite alimente. Și dacă nu ești atent, toate aceste calorii se pot transforma în grăsime. În schimb, încearcă să bei un pahar cu apă înainte de a mânca ceva.

3. Bucură-te de tot ce vrei, în porții moderate

Vrei să te bucuri fără probleme de toate mâncărurile pe care le iubești. Tot ce trebui să faci este să te asiguri că porțile nu sunt exagerat de mari.

A ține sub control porțiile de mâncare poate fi un pas esențial spre o alimentație echilibrată și implicit, spre menținerea unui număr ideal de kilogramele pentru tine. În plus, dacă te rezumi la porți cât mai mici, ai posibilitatea de a încerca o varietate mai mare de mâncăruri de Crăciun.

4. Alege mâncărurile preferate în avans

Una dintre cele mai bune modalități de a te răsfăța cu deliciile tale preferate de sărbători fără să apară kilogramele în plus este să te rezumi strict la mâncărurile tale preferate. De asemenea, uită de a doua porție.

În ceea ce privește desertul, acesta nu este interzis. În cazul în care porția ta de mâncare a fost una modestă, te poți bucura din plin de desertul tău preferat.

5. Nu pleca la petrecerea de Crăciun înfometat

Încearcă să mănânci o gustare, astfel încât să nu ajungi înfometat la masa de Crăciun. Cu cât ajungi mai înfometat la petrecerea de Crăciun a familiei, cu atât vei avea tendința de a mânca porțiimai  mari. Acest lucru ar putea avea un impact negativ asupra kilogramelor tale.

Surse: eatthis.com, cdc.gov, memorialcare.org

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Sarah Mușat
Sarah Mușat
La început de drum, dar cu toate acestea încrezătoare în abilitățile ei, s-a alăturat echipei Ce se întâmplă doctore? în anul 2022. A început acest nou capitol cu entuziasm și cu o mare dorință de a inspira un număr cât mai mare de oameni prin informațiile de cea mai ... citește mai mult
Recomandare video
Salată cu paste și jambon de curcan