Sportul NU rezolvă problema lăsării sânilor!

Trăim într-o societate în care aspectul fizic are o importanţă din ce în ce mai mare, iar studiile arată că efectele acestuia se întind şi asupra sănătăţii psihice. Actriţele, vedetele şi top modelele promovate în mass-media portretizează idealul feminin cu talie subţire, ca de viespe, şi cu un bust generos iar multe persoane depun eforturi susţinute pentru a se conforma cu standardele de frumuseţe promovate.
Sportul NU rezolvă problema lăsării sânilor!

Trăim într-o societate în care aspectul fizic are o importanţă din ce în ce mai mare, iar studiile arată că efectele acestuia se întind şi asupra sănătăţii psihice.

Actriţele, vedetele şi top modelele promovate în mass-media portretizează idealul feminin cu talie subţire, ca de viespe, şi cu un bust generos iar multe persoane depun eforturi susţinute pentru a se conforma cu standardele de frumuseţe promovate.

În acelaşi timp, cercetările indică existenţa unei legături între lipsa de satisfacţie faţă de aspectul fizic şi încrederea în sine, depresie sau tulburări de alimentaţie.

Prin urmare, este idealul feminin, despre care vorbeam mai devreme, realist şi sinonim cu sănătatea?

Să vedem în continuare care sunt cauzele principale ale lipsei de fermitate a bustului, câteva mituri din spatele acestei probleme stringente, metodele prin care poate fi remediată şi, mai ales, cum putem preveni lăsarea sânilor.

În primul rând, trebuie să accepţi că o mare parte a vedetelor de sex feminin care apar pe micul ecran au suferit la un moment dat o operaţie de mărire sau corectare a bustului, fie pentru că nu erau mulţumite de zestrea genetică, fie pentru că sânii nu mai aveau aspectul dorit.

Principalele motive pentru care sânii se lasă şi creează un aspect neplăcut sunt: scăderea bruscă în greutate, numărul de sarcini, fumatul şi vârsta.

Deseori, sânii voluminoşi sunt o trăsătură comună pentru femeile corpolente. Dar ce se întâmplă cu ei atunci când îţi doreşti să slăbeşti?

Odată cu pierderea în greutate, ţesutul adipos care intră în compoziţia sânilor se micşorează şi el, pielea nu apucă să îşi revină la forma iniţială atât de repede, ceea ce rezulta în efectul de sâni lăsaţi.

Mituri despre lăsarea sâinilor

  • Are vreun efect purtatul bustierei sau lipsa acesteia în timpul antrenamentelor influenţează lăsarea sânilor?

Bustiera sau sutienul nu fac altceva decât să îţi dea o senzaţie sporită de confort şi să prevină mişcarea sânilor. Aceştia nu sunt ţinuţi în pozitia lor anatomica de pielea care îi acoperă, ci de nişte ligamente, numite ligamente Cooper. Unii specialişti consideră că acestea contribuie doar la împărţirea în compartimente a volumului sânilor, însă există şi păreri contradictorii.

  • Dormitul pe burtă afectează în vreun fel volumul sânilor?

Nu cred că acest mit are vreun temei ştiinţific. Bustul nu este influenţat de greutatea corpului tău care îl presează, deoarece o mare parte a greutăţii nu se sprijină direct asupra lui. Este ca şi cum ai spune că dormitul pe burtă poate să îţi tonifice abdomenul.

  • Dar duşurile scoţiene (fierbinte-rece) pot ajuta la prevenirea lăsării sânilor? 

Alternarea duşurilor calde cu cele reci are un efect temporar asupra fermităţii sânilor datorită creşterii vascularizării în zona respectivă. Dar nu este un efect de durată, imediat cum ai revenit la temperatura normală, dimensiunea bustului şi fermitatea revin la valorile precedente.

Ce putem face pentru a combate efectele negative ale slăbitului asupra sânilor? Există oare exerciţii destinate ridicării şi întăririi sânilor sau totul este doar un mit?

Foarte multe femei consideră că răspunsul la problema sânilor lăsaţi se găseşte în aplicarea unor creme sau efectuarea zilnică a unui program de exerciţii la sală ori în faţa oglinzii. Adevărul este, din păcate unul greu de acceptat de către doamne. Ca antrenor personal, am primit, în nenumărate rânduri, solicitări din partea reprezentantelor sexului frumos pentru un program de exerciţii destinat ridicării sânilor. Din păcate, de fiecare dată am fost nevoit să dezamăgesc, deoarece aşa ceva nu există în realitate. 

Vreau să îţi prezint adevărul, nu pentru a te deprima, ci pentru a te ajuta să economiseşti timpul şi banii investiti în atingerea imposibilului. Ai grijă la capcana loţiunilor sau cremelor care îţi promit rezultate senzaţionale, deoarece acestea sunt rezultatul campaniilor de marketing şi nu fac decât promisiuni neancorate în realitate.

Exerciţiile care lucrează pectoralul, muşchiul aflat la nivelul bustului, nu au niciun efect asupra ridicării sânilor ori modificării aspectului acestora. În alcătuirea sânului nu există, din păcate nici un gram de fibră musculară. Sânii sunt construiţi din ţesut adipos, ţesut fibros şi structuri ce au rol în producţia laptelui, nici unul dintre aceste ţesuturi răspunzând la stimulii antrenamentului. Astfel, este impropriu un antrenament axat pe întărirea sânilor. 

Adevărul este că pierderea în greutate nu este un efect controlabil şi, mai bine spus, nu îţi poţi alege de unde slăbeşti. Poţi să te astepţi la o reducere a dimensiunilor bustului tău în acest proces, deoarece, după cum spuneam şi mai sus, acesta este alcătuit din ţesut adipos. Din cauza faptului că pielea nu îşi revine aşa uşor după ce a stat întinsă pentru mult timp, sânii tăi pot arăta lăsaţi şi lipsiţi de tonus odată cu scăderea în greutate.
Singura soluţie pentru inversarea acestor efecte implică operaţii estetice, care la randul lor prezintă alte riscuri pentru sănătatea ta.

Cum prevenim lăsarea sânilor – sfaturi 

Pentru a preveni lăsarea sânilor, încearcă să slăbeşti într-un mod sănătos, care să permită păstrarea elasticităţii pielii şi revenirea sânilor la volumul iniţial. Evită regimurile alimentare de tipul crash-diet în care să mănânci doar iaurturi sau portocale. În schimb, orientează-te spre un regim alimentar echilibrat care să conţină fibre, lactate, carne, legume şi fructe. În plus, evită pe cât posibil alimentele supraprocesate şi fă mişcare în fiecare zi. 

Chiar dacă nu există exerciţii fizice speciale pentru ridicarea sânilor,  poţi totuşi să îţi faci corpul mai atrăgător lucrând musculatura spatelui superior, care este responsabilă de îmbunătăţirea posturii. Exemple de astfel de exerciţi sunt:  1. tracţiuni cu priză largă în pronaţie 2. ramat cu gantere pe băncuţă 3. face-pull cu TRX Suspension Trainer.

Poţi arăta bine chiar dacă nu ai un bust generos, dacă înveţi să îţi pui corpul în valoare!

Autor: Şerban Blebea, antrenor personal

Cele mai frumoase sportive de la Soci
Cele mai frumoase sportive de la Soci