Oul, în centrul atenţiei – 3 reţete care trebuie încercate

Pentru atâtea studii care blamează oul că ar creşte nivelul de colesterol rău din organism, există tot atâtea cercetări care relevă că persoanele care consumă un ou pe zi au cel mai mic risc să sufere de boli de inimă şi accident vascular cerebral. De fapt, chiar şi un consum de 2 ouă pe zi este recomandat de către experţii de la Harvard, care spun că riscul de colesterol mărit este semnificativ mai mic în comparaţiile cu beneficiile pe care le poate aduce organismului.
Autor: Paula Rotaru
Oul, în centrul atenţiei – 3 reţete care trebuie încercate

Pentru atâtea studii care blamează oul că ar creşte nivelul de colesterol rău din organism, există tot atâtea cercetări care relevă că persoanele care consumă un ou pe zi au cel mai mic risc să sufere de boli de inimă şi accident vascular cerebral. 

De fapt, chiar şi un consum de 2 ouă pe zi este recomandat de către experţii de la Harvard, care spun că riscul de colesterol mărit este semnificativ mai mic în comparaţiile cu beneficiile pe care le poate aduce organismului.

Un ou conţine doar 70 de calorii, este ieftin, uşor de preparat, adorat de către copii dar şi adulţi şi unde mai pui că are şi 6 grame de proteine, ceea ce îl face ideal pentru micul dejun, care este atât de important pentru a ne menţine energia în prima parte a zilei.

Un studiu recent sugerează că ouăle sunt ideale şi pentru persoanele care doresc să slăbească, deoarece creează senzaţia de saţietate pe o perioadă destul de lungă de timp şi nu mai suntem tentaţi să ciugulim alte alimente interzise şi apetitul este redus vizibil.

Crezi că ouăle sunt potrivite doar pentru masa de dimineaţă? Iată cum aceste vedete ale micului dejun pot ajunge în centrul atenţiei şi la prânz sau cină prin următoarele 3 reţete:
 

Quesadilla cu ou – pentru 6 porţii

Per porţie, acest preparat conţine: 271 de calorii, 15 grame de proteine, 24 de grame carbohidraţi, 9 grame de grăsimi, dintre care 4 grame grăsimi saturate, 296 miligrame colesterol, 4 grame fibre, 2 grame lipide, 393 miligrame sare.
 

Quiche cu ou şi legume – pentru 6 porţii

Per porţie, acest preparat conţine: 191 calorii, 20 grame proteine, 18 grame carbohidraţi, 7 grame grăsimi, dintre care 2 grame grăsimi saturate, 193 miligrame colesterol, 2 grame fibre, 173 miligrame sare.
 

Ouă Benedict cu spanac şi anghinare – pentru 4 porţii

Per porţie, acest preparat conţine: 270 calorii, 20 grame proteine, 35 grame carbohidraţi, 10 grame grăsimi (dintre care 3 grame grăsimi saturate), 370 miligrame colesterol, 11 grame fibre, 7 grame lipide, 301 miligrame sare.


Şi reţineţi! Consumaţi mâncarea dn farfurii cât mai mici, deoarece e demonstrat ştiinţific faptul că în momentul în care avem în faţă o farfurie generoasă, suntem tentaţi să mâncăm tot din ea, de unde şi excesul caloric. În ultimii 60 de ani, această modă a servirii alimentelor pe farfurii mari a contribuit la creşterea cu 25% a aportului caloric, în condiţiile în care mişcarea şi activităţile zilnice nu sunt chiar atât de solicitante încât să ardem aceste exces.

Ce mănâncă bărbaţii virili
Ce mănâncă bărbaţii virili