Nu renunţaţi la sosurile din salate! Iată de ce!

Nu renunţaţi la sosurile din salate! Iată de ce!

 

Dacă sunteţi la dietă şi consumaţi din belşug amestecuri de legume proaspete, specialiştii americani de la Universitatea Purdue vă sfătuiesc să nu renunţaţi cu totul la dressingurile din salate. Aceasta pentru că elementele benefice din vegetale se absorb mai bine în prezenţa grăsimilor.
 
Conform unui studiu publicat în Molecular Nutrition&Food Reasearch, cercetătorii de la Universitatea Purdue din SUA au oferit subiecţilor mai multe salate cu diverse adaosuri care conţineau grăsimi saturate, monosaturate şi polisaturate. Ei şi-au propus să analizeze gradul de absorbţie în sânge al carotenoizilor precum luteina, licopenul şi beta-carotenul, substanţe asociate cu reducerea riscurilor de cancer, boli cardiovasculare şi boli degenerative.
 
Dacă vrem să obţinem beneficii maxime de pe urma legumelor, trebuie să le combinăm cu cele mai potrivite dressinguri pe bază de grăsimi sănătoase. Dacă renunţi la dressing, ai calorii mai puţine, dar nici nut e bucuri de toţi nutrienţii” a afirmat Mario Ferruzzi, unul dintre autorii studiului. 
 
După ce 29 de persoane au degustat salatale şi li s-au făcut teste, cercetătorii au ajuns la concluzia că în cazul uleiului de soia, cantitatea influenţează cel mai mult absorbţia carotenilor: cu cât este consumat în cantitate mai mare, cu cât se absorb mai multe elemente nutritive.
 
În ceea ce priveşte uleiurile de măsline şi de rapiţă, se pare că absorbţia carotenoizilor se face în prezenţa unor cantităţi mai mici din aceste uleiuri datorită conţinutului lor în grăsimi mononesaturate.
 
Aşadar, dacă vreţi să aveţi un aport bun de antioxidanţi elemente care luptă împotriva toxinelor din organism, faceţi combinaţii inteligente de grăsimi vegetale şi legume.

Citeşte şi: Dieta vegetariană, preferata vedetelor

 
Tags: