Mănâncă nuci şi alune ca să fii în formă!

Dacă te numeri printre amatorii de nuci şi alune de diverse tipuri, află că intri în categoria celor care prezintă un nivel mai redus de boli de inimă decât persoanele care consumă rareori sau nu consumă niciodată nuci/alune. Merg de minune fie ca o gustare, fie în cadrul unor deserturi sau salate. Sunt surse bogate de polifenoli alimentari şi sunt în plin sezon.
Mănâncă nuci şi alune ca să fii în formă!
Dacă te numeri printre amatorii de nuci şi alune de diverse tipuri, află că intri în categoria celor care prezintă un nivel mai redus de boli de inimă decât persoanele care consumă rareori sau nu consumă niciodată nuci/alune. Merg de minune fie ca o gustare, fie în cadrul unor deserturi sau salate. Sunt surse bogate de polifenoli alimentari şi merită să profiţi de aceştia în plin sezon.
 
S-a demonstrat că nucile şi alunele conţin din abundenţă grăsimi şi proteine şi sunt surse bune pentru multe vitamine şi minerale. Au un nivel redus de grăsimi saturate, conţin în proporţie 10 până la 60% grăsimi sănătoase monosaturate şi între 5 şi 50% grăsimi polisaturate; în cazul nucilor obişnuite (nuca românească) acestea includ grăsimi polinesaturate de tip Omega-3 (acizi graşi esenţiali).

Cert este că, nucile prezintă mai multe avantaje în afara profilului lor nutriţional sănătos. Prin urmare, nucile obişnuite sunt una dintre cele mai bogate surse de polifenoli alimentari (se găsesc în pieliţa care acoperă nuca). Indicat ar fi să consumi cele mai proaspete nuci de sezon, de preferat direct din coajă.

În schimb, dacă gustul nucilor este uşor rânced, înseamnă că grăsimile au început să se oxideze, iar polifenolii sunt aproape sigur departe de calitatea lor cea mai bună.

Un studiu spaniol arată că persoanele cu niveluri ridicate de colesterol, care au adoptat o dietă mediteraneană suplimentată zilnic cu 40-50 g de nuci, au redus colesterolul de tip LDL cu 6,4%. De asemenea, migdalele, alunele de pădure şi alunele de pământ fac minuni pentru siluetă.