Greşeala frecventă care te îngraşă puţin câte puţin

Pentru o masă echilibrată şi sănătoasă legumele ar trebuie să fie focusul principal. Astfel, nu ar trebui nicioadată să laşi salata la final.
Greşeala frecventă care te îngraşă puţin câte puţin

Următoarea dată când iei masa, analizează câteva secunde mâncarea din faţa ta. S-ar putea ca alimentele pe care le consumi şi felul în care sunt gătite să fie sănătos, dar există un alt element, un factor aproape invizibil, care te face să mănânci mai mult decât ţi-ai propus. Şi dacă vrei să pierzi din greutate sau să-ţi menţii greutatea sub control,  de fiecare dată când ignori această mică greşelă s-ar putea să-ţi sabotezi dieta!

Porţiile pe care le consumi ar putea fi prea mari pentru tine, iar de vină ar putea fi chiar modul în care aşezi alimentele pe farfurie. Poţi urma cu atenţie fiecare pas al unei diete sănătoase: alegi orezul brun sau sălbatic în locul celui alb, optezi pentru proteine slabe precum carnea de pui sau de curcan şi nu uiţi de o porţie generoasă de legume. Aşadar, unde este problema?

Nutriţionistul Maxine Yeung atrage atenţia că modul în care îţi construieşti meniul şi proporţiile alimentelor din meniul tău ar putea fi de vină pentru kilogramele în plus. Expertul în nutriţie subliniază că atunci când alegi mai întâi proteinele şi carbohidraţii, deja rămâne prea puţin spaţiu pe farfurie pentru legume.

Pentru o masă echilibrată şi sănătoasă, legumele ar trebuie să fie focusul principal. Astfel, nu ar trebui nicioadată să laşi salata la final.

„În momentul în care schimbi modul în care vizualizezi mâncarea şi transformi legumele în elementul principal, rezultatele nu vor întârzia să apară. Este o modificare importantă pentru că legumele conţin vitamine, fibre, minerale şi apă, toate elemente foarte importante pentru oganismul tău”, punctează Yeung.

Care este cel mai bun mod de plating?

De fiecare dată ar trebui să respecţi această ordine:

  • mai întâi legumele
  • apoi proteinele
  • la final carbohidraţii sau cerealele

Această metodă, creată chiar de Yeung, a fost botezată “plating backwards” (reaşezarea alimentelor în farfurie – în sens invers) şi este o soluţie extreme de simplă pentru a rezolva problema porţiilor prea mari. 

Transformarea acesteia într-un obicei este simplă. De fiecare dată când îţi aşezi mâncarea în farfurie, Yeung recomandă să respecţi aceste proporţii: 50% legume fără amidon, 25% proteine slabe şi 25% carbohidraţi. Dacă alegi metoda tradiţională, cel mai probabil vei ajunge cu 50% carbohidraţi sau proteine şi doar 25% legume.

Pentru a fi sigură că respecţi aceste proporţii, nutriţionistul recomandă să începi prin a-ţi pune legume pe jumătate din farfurie, apoi adaugă proteinele şi carbohidraţii.

În momentul în care începi să foloseşti acest truc vei privi altfel mesele. Uşor – uşor vei observa că ai tendinţa să începi să comanzi feluri de mâncare cu mai multe legume, chiar şi când mănânci în oraş!