galerie

Galerie Foto - alimente energetice


  • Struguri – Se crede că valoarea terapeutică a strugurilor se datorează conţinutului lor ridicat de magneziu. Acest element este implicat în primul stadiu al procesului de transformarea a energiei din glucoză.
  • Ovăz – Ovăzul nu este doar plin de substanţe nutritive, dătătoare de energie, dar în acelaşi timp ajută la menţinerea constantă a nivelului de glucoză din sânge, ceea ce înseamnă o bună concentrare şi atenţie. Savurează o porţie de fiertură de ovăz la prima oră, pentru a beneficia de maximum de energie pe tot parcursul zilei.
  • Legume – Întregul complex de vitamine B, precum şi magneziul şi fierul pot fi găsite în legumele proaspete verzi (de preferat crude), cum sunt broccoli, sparanghelul şi spanacul. Broccoli este şi o excelentă sursă de Coenzima Q10, o substanţă nutritivă de o importanţă crucială în producerea de energie la nivel celular.
  • Cereale – Cerealele eliberează zahărul într-un ritm lent, aşa că îţi conferă un nivel constant de energie, în locul unei creşte bruşte, urmate de o scădere semnificativă. În acelaşi timp, reprezintă o sursă bogată de vitamine B, necesare la funcţionarea splinei, bateria ta de energie. Fără ajutorul vitaminelor B, cu siguranţă ai nevoie de un „ajutor” pentru a porni la drum.
  • Seminţe încolţite – Toate tipurile de seminţe încolţite (seminţe de legume sau de cereale care au fost puse la germinat) sunt pline de energie; ele reprezintă alimente dătătoare de viaţă, care ajută la întărirea, revitalizarea şi regenerarea organismului. Acestea conţin concentraţii mari de antioxidanţi, precum şi întreaga paletă de minerale, proteine, enzime şi fibre. Prin germinare, capacităţile nutritive ale seminţelor cresc.
  • Pătrunjel – Pătrunjelul este o uzină de substanţe nutritive. Conţine cantităţi mari de vitamina B12, mai multă vitamina C decât citricele şi aproape toate substanţele nutritive pe care le cunoaştem.
  • Seminţe de in – Seminţele de in conţin cantităţi mari de acizi graşi esenţiali omega-3 şi omega-6, prezenţi într-un echilibru perfect. Acizii graşi esenţiali sunt implicaţi în producerea de energie şi transportul de oxigen.
  • Piersici – Piersicile au un conţinut ridicat de apă şi un efect laxativ. Sunt foarte bune pentru alcalinizarea sângelui şi pot fi folosite pentru a regla funcţionarea intestinelor şi a îmbunătăţi compoziţia sângelui. De asemenea, piersicile sunt unele dintre cele mai energizante fructe, pentru că sunt asimilate uşor de organism, generând o revigorare instantanee.
  • Alge Marine – Ierburile de mare sau algele reprezintă cea mai importantă sursă digerabilă de minerale, precum şi un rezervor al vitaminelor B şi vitamina C.
  • Pir – Pirul este un aliment bogat în substanţe nutritive, care seamănă cu iarba şi conţine una dintre cele mai prolifice combinaţii de vitamine, minerale principale şi secundare.
Ovăz – Ovăzul nu este doar plin de substanţe nutritive, dătătoare de energie, dar în acelaşi timp ajută la menţinerea constantă a nivelului de glucoză din sânge, ceea ce înseamnă o bună concentrare şi atenţie. Savurează o porţie de fiertură de ovăz la prima oră, pentru a beneficia de maximum de energie pe tot parcursul zilei.
1/1