Dietele sarace in proteine – sunt indicate?

Nu, spun specialistii care atrag atentia ca dietele sarace in proteine ne slabesc si ne pun sanatatea in pericol. Proteinele sunt molecule esentiale pentru formarea, dezvoltarea si buna functionare a organismului uman.
Autor: Elena Nistor
Dietele sarace in proteine – sunt indicate?
Dietele sarace in proteine - sunt indicate?

Nu, spun specialistii care atrag atentia ca dietele sarace in proteine ne slabesc si ne pun sanatatea in pericol. Proteinele sunt molecule esentiale pentru formarea, dezvoltarea si buna functionare a organismului uman. Ele ar trebui sa constituie circa 10 – 15 procente din alimentatia noastra zilnica.

Care este rolul proteinelor in viata noastra si unde le gasim? Alimentele de origine animala sunt cele mai importante surse de proteine, dar sa nu uitam de soia si chiar unele vegetale.

Cum ne ajuta proteinele?

1. stimuleaza cresterea tuturor tesuturilor din organism;

2. contribuie la dezvoltarea musculaturii, a colagenului din piele, a oaselor si articulatiilor, a cartilajelor si a globulelor rosii;

3. furnizeaza energie, intocmai ca si grasimile sau carbohidratii;

4. pun in miscare nutrientii pe care ii consumam, precum si oxigenul celular;

5. intaresc sistemul imunitar;

6. sintetizeaza tot materialul genetic celular (AND, ARN);

7. ajuta la regenerarea pielii, parului si unghiilor.

Care sunt cele mai importante surse de proteine?

1. Ouale – cea mai completa proteina (mai mult de 90% din ou reprezinta proteina). Totusi, nu abuzati de oua (unul pe zi este suficient!), daca le fierbeti albusul trebuie sa fie tare, iar galbenusul moale, in caz contrar sunt greu de digerat. Potrivit prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, ouale consumate dimineata sunt sanatoase, dupa masa ingreuneaza digestia, iar seara sunt toxice.

2. Carnea rosie – fortifica celulele ce constituie masa musculara, reprezina un aport important de minerale, precum fier si zinc, utile sistemului nervos. La fel ca si in cazul oualor, nu faceti abuz. Consumati carne rosie maximum o data pe saptamana, alegeti bucatile fara grasime si pregatiti-o fara ulei sau alte grasimi.

3. Lactatele – cele proaspete sunt cele mai bogate in proteine. Cu cat sunt mai fermentate, cu atat vor deveni mai grase si mai calorice. Consumati un produs lactat zilnic.

4. Pestele – bogat in calciu si proteine usor de digerat, chiar daca nu este la fel de satios precum carnea rosie. Daca alegeti pestele gras, bogat in acizi grasi Omega 3 si Omega 6, sanatatea voastra are numai de castigat. Consumato peste de 3 ori pe saptamana.

5. Fructele de mare – contin grasimi saturate, iata de ce nu ar trebui sa abuzati de aceste bunatati. Consumati o cantitate mica zilnic de fructe de mare sau o portie mai generoasa o singura data pe saptamana – iata indicatiile specialistilor. Cel mai sanatos este calamarul, urmat imediat de cristacee (raci, creveti).

Citeste si: Curele de slabire dure sunt mijloace sigure de imbolnavire cronica