Dieta în sezonul rece: ce să mănânci în această toamnă

Află ce schimbări trebuie să faci în alimentaţia ta în această toamnă.
Dieta în sezonul rece: ce să mănânci în această toamnă
Odată cu schimbarea sezonului, se produc o serie de schimbări şi în ceea ce priveşte alimentaţia. Este însă important ca aceste schimbări să nu fie bruşte, drastice şi în rău. Iată ce ne recomandă nutriţionistul Gianluca Mech să mâncăm pe timp de toamnă.
 
Pe timp de vară, gama de produse proaspete pe care le putem consuma este mult mai ofertantă pentru un regim alimentar sănătos. În plus, în sezonul cald, organismul parcă şi simte nevoia de mâncăruri mai uşoare. Odată cu venirea toamnei însă, instinctul natural al corpului este să stocheze grăsime. Iar tentaţiile precum plăcintele cu dovleac sau gogoşile cu scorţişoară sunt la tot pasul. Urmând însă câteva sfaturi simple, este posibil ca şi în această perioadă să urmăm o dietă echilibrată. Un regim alimentar care să facă bine nu doar siluetei, ci şi stării generale de sănătate. Iată în continuare recomandările nutriţionistului Gianluca Mech.
 

Continuaţi să consumaţi fructe şi legume proaspete

 
Merele, perele, prunele şi strugurii sunt legume de sezon pe care le găsiţi peste tot în pieţe. Cât despre legume, rădăcinoasele sunt recomandate în această perioadă. Cartofii dulci, păstârnacul, morcovii şi dovleceii sunt câteva elemente ce nu ar trebui să lipsească din alimentaţie.
 

Sezonul citricelor

 
Nu uitaţi cât de importante sunt citricele, mai ales pentru sistemul imunitar. Acesta din urmă trebuie să fie puternic în sezonul rece, aşa că e bine să-l pregătim din timp. O putem face consumând lămâi, portocale sau grapefruit. E bine de ştiut că şi bananele, ananasul şi avocado conţin vitamina C, vitamină esenţială în această perioadă.
 

Arome de toamnă

 
Dovleacul este specific acestei perioade din an. Totuşi, vă recomand să nu-l consumaţi în plăcinte pline de zahăr şi frişcă. Încercaţi reţete mai sănătoase, în care puteţi incorpora condimente de sezon. Printre acestea, scorţişoara, ghimbirul, cardamomul sau turmericul. Studiile au arătat că acestea accelerează metabolismul şi ne oferă mai repede senzaţia de saţietate după o masă.
 

Cereale integrale

 
Fie că e vorba despre pâine sau paste, alegeţi variantele din făină integrală. Staţi cât mai departe posibil de făina albă şi orezul alb. Orezul brun, făina integrală, orezul sălbatic şi bulgurul sunt câteva alternative delicioase.
 

Proteină slabă

 
Carnea grasă şi cârnaţii sunt extrem de populare în lunile mai reci. Încercaţi totuşi să le evitaţi. Dacă le consumaţi, nu o faceţi prea des. Carnea slabă, puiul sau curcanul sunt în schimb recomandate. Atât din punct de vedere a siluetei, cât şi în ceea ce priveşte sănătatea.
 

Consumaţi supă

 
Supa de pui sau de legume este indicată mai ales în această perioadă. În plus, este absolut delicioasă şi nu îngraşă.
 

Nuci şi seminţe

 
Nucile conţin grăsimi sănătoase şi sunt recomandate în sezonul rece. Migdale, nuci pecan, nuci simple sau fistic sunt doar câteva variante. Trebuie să le consumaţi crude şi nu în exces!
 

O felie de plăcintă

 
”Bineînţeles că puteţi să vă faceţi şi mici plăceri din când în când. Cheia constă în moderaţie. Nu o faceţi foarte des şi opriţi-vă la o singură felie de plăcintă”, recomandă nutriţionistul Gianluca Mech. 
6 dulciuri sănătoase făcute în casă
6 dulciuri sănătoase făcute în casă