Dieta în depresie şi anxietate: ce alimente trebuie să consumi

Dacă te confrunţi cu depresia şi anxietatea, există câteva alimente pe care trebuie să le consumi. Iată câteva recomandări.
05.12.2019 |
Dieta în depresie şi anxietate: ce alimente trebuie să consumi
FOTO: Pexels.com / Dieta în depresie şi anxietate: ce alimente trebuie să consumi

Numeroase alimente pot ajuta în lupta cu depresia şi anxietatea, iar asta nu o spunem noi, ci oamenii de ştiinţă. Nutriţionistul Gianluca Mech explică exact ce tip de alimente trebuie să consumăm pentru a lupta împotriva acestor afecţiuni grave. De asemenea, subliniază că nu există o dietă anume care să ne scape de probleme precum depresia şi anxietatea, ele fiind tratate medical. Totuşi, există alimente care au capacitatea de a îmbunătăţi starea de spirit a unei persoane şi un regim alimentar echilibrat poate fi benefic pe termen lung.

“Legătura dintre regimul alimentar şi diferite afecţiuni este din ce în ce mai strânsă, iar depresia nu face excepţie. O dietă echilibrată ne furnizează toţi nutrienţii necesari pentru buna funcţionare a organismului, dar nu mulţi oameni ştiu să îşi construiască alimentaţia care să le ofere nutrienţii necesari pentru a combate chiar şi stările de depresie.

Respectarea regulilor unei diete echilibrate poate contribui la îmbunătăţirea simptomelor depresive, deoarece aceste reguli au scopul de a oferi organismului mai multă energie şi nutrienţi specifici pentru buna funcţionare a creierului, de a ne hrăni cu alimente care stabilizează nivelul zahărului din sânge şi care stimulează neurotransmiţătorii creierului, precum serotonina. Este important ca alimentaţia unui om să conţină un aport corect de săruri minerale şi vitamine”, explică nutriţionistul Gianluca Mech.

Gianluca Mech dezvăluie şi care sunt alimentele ce ne pot îmbunătăţi starea de spirit, toate având în comun un aminoacid esenţial: triptofanul.

„Consumul de alimente bogate în triptofan este de o importanţă fundamentală pentru sănătate. Triptofanul este, de fapt, un aminoacid esenţial care, prin urmare, nu este sintetizat de corpul uman şi din acest motiv este necesară integrarea acestuia în dietă. Principalele particularităţi ale triptofanului sunt inducerea somnului şi puterea antidepresivă şi anxiolitică. De asemenea, are capacitatea de a reduce senzaţia de foame şi este folosit de psihiatri pentru a trata comportamentul agresiv. Deficitul de triptofan produce diverse probleme precum apatie, insomnie, leziuni ale pielii, creşterea în greutate şi depresie”, declară specialistul.

Lactate şi brânzeturi

“Există diverse alimente bogate în triptofan care, dacă sunt consumate în mod regulat, pot ajuta la creşterea bunăstării organismului. Principale sunt produsele lactate şi brânzeturile de toate tipurile. Ouăle, crustaceele şi peştele sunt, de asemenea, alimente excelente, bogate în triptofan. Este important de ştiut că proteinele, chiar dacă sunt bogate în triptofan, încetinesc sinteza serotoninei”, explică nutriţionistul.

Soia

“Iubitorii de soia este bine să ştie că acest aliment special este printre cele mai bogate în triptofan. La fel seminţele şi laptele de soia, precum şi tofu. Leguminoasele şi cerealele integrale nu pot lipsi din dieta celor care doresc să crească procentul de triptofan din corpul lor, în special, năutul, fasolea şi lintea. De asemenea, este util să mâncaţi ovăz, grâu şi orez brun. Fructele uscate sunt şi ele recomandate, mai ales când vine vorba de alune, alune şi migdale”, adaugă nutriţionistul.

Fructe, legume şi ciocolată

“Fructele şi legumele sunt, de asemenea, bogate în triptofan. Mango, curmalele şi bananele sunt printre cele mai potrivite alimente pentru a-l suplimenta. Toate legumele sunt indicate, precum şi cacaoa, atât sub formă de pudră, cât şi sub formă de ciocolată”, recomandă nutriţionistul Gianluca Mech.

Cel mai nou articol Video: