Dieta disociată de 3 zile: ghidul alimentelor pe care să le consumi

Dieta disociată de 3 zile se numără printre cele mai căutate diete şi presupune transformarea metabolismului şi a stilului de viaţă.
20.01.2021 | Autor: Alexandra Necsoiu
Dieta disociată de 3 zile: ghidul alimentelor pe care să le consumi

Dieta disociată de 3 zile se numără printre cele mai căutate şi adoptate şi presupune totodată transformarea metabolismului şi a stilului de viaţă.

Această dietă include o varietate de alimente şi încurajează consumul lor în mod repetat şi separat, ceea ce la prima vedere pare destul de dificil. În realitate este mai simplu decât te-ai fi aşteptat. Conceptul presupune  că nu ceea ce mănânci duce la creşterea în greutate, ci modul în care amesteci alimentele.

Combinând alimente din diferite categorii într-o singură masă duce la conversia în grăsime, deoarece sistemul digestiv nu va putea asimila  nutrienţii din diferite grupe de alimente. Tocmai de aceea este recomandat ca acestea să fie consumate separat pentru a obţine rezultate vizibile.

S-a demonstrat că tractul digestiv nu poate asimila proteinele şi carbohidraţii în acelaşi timp, deoarece nu poate atinge nivelul de alcalinitate şi aciditate necesar digestiei, în acelaşi timp. În felul acesta este încetinită digestia, ceea ce face ca metabolismul să nu mai fie într-un echilibru şi să cauzeze creşterea în kilograme.

Dieta disociată de 3 zile: avantaje şi dezavantaje

Unul dintre marile avantaje ale dietei disociate este acela că poţi scăpa de un număr mare de kilograme fără să te loveşti de alte probleme de sănătate.

  • Modelează organismul;
  • Nu este costisitoare;
  • Nu te înfometezi;
  • Te scapă de balonare.

În privinţa dezavantajelor, dacă nu alegi corect alimentele, nu vei avea parte de o dietă echilibrată. În zilele în care vei fi nevoită să consumi fructe şi legume, din cauza lipsei de proteină, muşchii şi organele vor fi mai slabe.

Dieta disociată: reguli care te ajută în procesul de slăbire

  • Nu consuma carne (proteine) şi carbohidraţi după ora 19:00;
  • Respectă perioada de digestie de cel puţin 3 ore între două mese;
  • Niciodată să nu bei lapte după ce mănânci. Poţi consuma o cantitate mică de ceai sau cafea;
  • Consumă doar apă în timpul meselor şi a întregului plan alimentar;
  • Când prăjeşti foloseşte foarte puţin ulei şi îndepărtează-l din mâncare cu ajutorul şerveţelelor;
  • Poţi folosi condimentele cu moderaţie;
  • Mănâncă miere cu lămâie în fiecare dimineaţă înainte de micul dejun;
  • Cina ideală pentru scăderea în greutate conţin peşte sau fructe de mare;
  • Alcoolul este interzis.

Dieta disociată: alimente pe care să le consumi

  • Fructe acide: portocale, lămâi, grepfrut, mandarine, roşii;
  • Fructe semi-acide: piersici, cireşe, caise, căpşuni, kiwi, smochine, pepene, struguri, mere, pere;
  • Fructe consistente în grăsimi: fistic, susan, cocos, avocado, măsline;
  • Cereale: orez, grâu, făină şi derivatele din făină;
  • Legume: fasolea uscată, soia, vinete, dovleac, castravete, ardei gras, ridichii, morcovi, linte;
  • Legume bogate în amidon: cartofi dulci, castane, cartofi;
  • Legume verzi: Salată, broccoli, sparanghel, conopidă, spanac
  • Ceapă şi usturoi;
  • Ouă;
  • Lapte;
  • Unt;
  • Brânză;
  • Carne şi peşte.

Dieta disociată: planul pe o săptămână

Planul pe o săptămână presupune consumul alimentelor din aceeaşi grupă, într-o zi.

  • Luni: doar legume
  • Marţi: doar carne
  • Miercuri: doar lactate
  • Joi: doar fructe
  • Vineri: doar peşte
  • Sâmbătă: doar cereale
  • Duminică: doar ouă.

Dieta disociată de 3 zile

Planul pe 3 zile presupune ca fiecare masă să includă alimente dintr-o singură grupă alimentară.

Ziua 1

  • Mic dejun: doar ouă
  • Prânz: doar legume
  • Cină: doar carne

Ziua 2

  • Mic dejun: doar fructe
  • Prânz: doar lactate
  • Cină: doar legume

Ziua 3

  • Mic dejun: doar lactate
  • Prânz: doar legume
  • Cină: doar peşte