Cum revenim după post la o alimentaţie echilibrată

Fără a intra în detaliile convingerilor spirituale individuale, postul reprezintă o metodă inteligentă de menţinere a sănătăţii şi de reglare a pH-ului, alterat de excesele alimentare şi mai ales de proteine şi grăsimi de origine animală.
Autor: Elena Nistor
Cum revenim după post la o alimentaţie echilibrată

Fără a intra în detaliile convingerilor spirituale individuale, postul reprezintă o metodă inteligentă de menţinere a sănătăţii şi de reglare a pH-ului, alterat de excesele alimentare şi mai ales de proteine şi grăsimi de origine animală.

Eu una, cel puţin, am remarcat cu plăcere că atunci când ţin post, primul beneficiu vizibil este dispariţia celulitei, precum şi instalarea unei luminozităţi mai accentuate a tenului şi pielii.

Am căutat să văd dacă există o explicaţie ştiinţifică aici şi am aflat că de fapt, retenţia hidrică ce accentuează şi celulita este generată de necesitatea de a dilua excesul de proteine, existent la nivel intracelular, mai ales a celui provenit din hrana de origine animală, ce creează un reziduu acid care trebuie neutralizat.

Când mineralele alcaline necesare acestui proces de neutralizare nu sunt disponibile în organism pentru realizarea acestei operaţiuni de eliminare, corpul apelează la această a doua opţiune: cea de diluare a reziduului acid prin acumularea de fluide în organism.
Aşadar, postul ajută mult la reglarea acestor mecanisme de purificare la nivel intracelular.

Cum revenim însă la o alimentaţie echilibrată?

La modul ideal, ar trebui să păstrăm cât mai mult din bunele efecte acumulate. Atunci când sistemul nostru digestiv “amorţit” revine la activitatea obişnuită, dorinţa de a mânca va fi intensă. Aici trebuie să intervină voinţa, disciplina şi autocontrolul dobândite în perioada postului.

În prima săptămână, pe lângă cantităţile de legume, cereale şi fructe crude, se vor adăuga proteine mai uşoare, precum lactatele degresate, iar o dată la 2 zile, preferabil dimineaţa, 1 ou. Iaurtul, kefirul şi sana reprezintă alimente sănătoase care pot fi reintroduse fără grijă în alimentaţia zilnică.

În ceea ce priveşte carnea, aceasta nu trebuie consumată zilnic imediat după post, ci alternată cu peştele, ciupercile, lintea, fasolea, năutul sau mazărea. Dacă în perioada de revenire din post apar tulburări, reluăm 1-2 zile postul, după care revenim la regimul alimentar specific perioadei de revenire.

Ce fel de carne alegem?

Aceasta trebuie să fie slabă, de pasăre sau vită, gătită uşor, preferabil sub forma supelor sau mâncărurilor în care abundă şi legumele: spanac cu carne, ciulama de pasăre, ruladă de pui la cuptor. Noile toxine acumulate vor fi astfel mai uşor eliminate datorită efectului fibrelor din vegetale.

În plus, dacă sistemul digestiv va avea de lucru mai puţin, veţi avea şi mai multă energie! Mâncaţi lent şi mestecaţi foarte bine mâncarea pentru a beneficia la maximum de efectele enzimelor din salivă, care ajută digestia: 80% din amidon, 30% din proteine şi 10% din grăsimi pot fi digerate de către enzimele salivei.

Corpul este acum curat, pH-ul devine alcalin şi sistemul imunitar este revigorat. De aceea, şi percepţia mâncării nesănătoase este crescută: veţi remarca imediat care este hrana plină de toxine prin senzaţiile care apar sau prin reapariţia unor simptome „uitate” –  acnee, migrene, stare de oboseală.

Dacă însă intuiţia şi simţurile olfactive şi gustative nu vă ajută, evitaţi în această perioadă grăsimea în exces, mezelurile, prăjelile, produsele superprocesate, grăsimile hidrogenate, produsele de tip fast food, tocăturile, organele.

O masă prea bogată, plină de grăsimi, sare şi zaharuri procesate vă poate cauza greaţă, dureri de cap şi o stare de slăbiciune, stimulând prea brutal activitatea biliară şi secreţiile enzimatice ale pancreasului.


 

 

Dulciuri…sănătoase
Dulciuri…sănătoase